۱۷ مورد نام‌گذاری و تغییر نام معابر، اماکن و بوستان‌های شهر

دبیر کمیسیون نام‌گذاری معابر شهرداری کاشان از ۱۷ مورد نام‌گذاری و تغییر نام معابر، اماکن و بوستان‌های شهر براساس مصوبه این کمیسیون خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۰ عنوان نام‌گذاری و هفت عنوان تغییر نام برای معابر و میادین شهر طی دو نشست اخیر کمیسیون نام‌گذاری معابر انجام شده است که پس از طی مراحل قانونی ابلاغ می‌شود.

وی جلوه‌های مکتبی و اعتقادی، نمادهای ایثار و شهادت و میراث ناملموس خطه سیلک را از جمله محورهای مدنظر کمیسیون برای نام‌گذاری یا تغییر عنوان کرد و افزود: در این فرآیند، محل قرارگیری و تناسب عنوان مورد نظر با نام معبر اصلی و سایر معابر پیرامونی قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون نام‌گذاری معابر شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: نام‌گذاری بوستان کوی دیبا ۱۴ واقع در بلوار ارباب تفضلی به عنوان «بوستان شعرباف» و بوستان خیابان شهید ابوالفضلی در بلوار شهدای نوش آباد به عنوان «بوستان تعزیه» اقدامی در راستای احیای میراث ناملموس کاشان است و نامگذاری بوستان جنب سالن ورزشی شهدای لتحر به عنوان «بوستان کشاورز» ادای احترامی به این پیشه و کسوت ارزشمند و اصیل به ویژه در این محدوده است.

فرجی با بیان اینکه براساس مصوبه کمیسیون، بوستان جدیدالاحداث کوچه بلال حسینی واقع در بلوار سادات راوند نام «بوستان انار» به خود گرفته است، اضافه کرد: مجموعه‌ای از معابر به صورت متوالی به نام سریال‌های ترمه و نغمه (بلوار ارباب تفضلی، معابر فرعی "دیبا ۱۴") و سریال‌های هنگامه و جامه (بلوار ارباب تفضلی، معابر فرعی "دیبا ۹") نام‌گذاری شده است.

وی به اولویت نام پرفروغ شهیدان راه حق در نام‌گذاری معابر شهری اشاره و تصریح کرد: بر این اساس، عناوین کوی حکمت ۲۴ بلوار قطب راوندی و "میثم ۳ " در کوچه شهید جمالی خیابان امیرکبیر به ترتیب به نام «شهید سیدعلی‌اکبر حسینی» و «شهید جواد نمدیان» مزین شده است.

دبیر کمیسیون نام‌گذاری معابر شهرداری کاشان تاکید کرد: معبر ۲۴ متری جدیدالاحداث میدان ۹ دی به عنوان «سردار شهید رضا غلامرضازاده» و حدفاصل پل نوش آباد واقع در بلوار سردار شهید علی تبار نیز به عنوان «خیابان شهدای ارتش» نام‌گذاری شده است.

فرجی با تأکید بر اهتمام شهرداری کاشان برای پاسداشت جلوه‌های دینی و مکتبی، از تغییر نام بلوار فرش به بلوار امام علی (ع) و فرهنگسرای آفرینش به فرهنگسرای عامر بن ناصر فینی (به عنوان یار صدیق حضرت سلطانعلی بن امام علی (ع) و نماینده اهالی فین برای دعوت از نخستین سفیر ولایت) خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت فرش به عنوان نماد هنری و هویتی این خطه، در آینده‌ای نزدیک یکی از معابر مهم شهری با عنوان این میراث ارزشمند نامگذاری می‌شود.

وی افزود: کوچه فدک دوازدهم واقع در بلوار شهیدان زاهدی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین «شیخ علی رئیسی»،معبر "دانش ۲۳ " در بلوار دانش به «بلوار امین» و "بوستان پانزدهم" در بلوار بوستان به «قانون اساسی» تغییر نام داده شده است.

کد خبر 602228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.