گلایه شهروندان از خطر سقوط درختان حاشیه خیابان گلخانه+ پاسخ مسئولان/ فیلم

برخی از شهروندان اعلام کردند که به دلیل کم‌آبی، درون تعدادی از درختان چنار حاشیه کندروی خیابان گلخانه پوک شده است و هر لحظه امکان سقوط آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان به‌عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور، اقلیم گرم و خشکی دارد که با توجه به تشدید خشکسالی طی سال‌های اخیر، بهره‌وری و استفاده چندباره از آب در این کلان‌شهر مورد توجه قرار گرفته است.

به‌دلیل کمبود منابع آبی، نحوه آبیاری فضای سبز اصفهان مورد توجه ویژه قرار گرفته و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز اقدامات متعددی در راستای نگهداری و حفظ این عرصه‌ها انجام داده است.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا، اعلام کردند که به دلیل کم‌آبی، تعدادی از درختان حاشیه کندروی خیابان گلخانه خشک شده است؛ آن‌ها می‌گویند درون این درختان چنار پوک شده و هر لحظه امکان سقوطشان وجود دارد که ممکن است باعث اتفاقات جبران‌ناپذیری شود.

شهروندان می‌گویند این درختان مرتفع هستند و با نزدیک شدن به فصل پاییز که با وزش بادهای شدید همراه است، احتمال سقوط درختان نیز قوت می‌گیرد و امکان دارد خسارات جانی و مالی فراوانی برای شهروندان این محدوده به‌همراه داشته باشد.

درختان اصفهان با روش «توموگرافی» رفع خطر می‌شوند

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: کمیته رفع خطر درختان در این سازمان تشکیل شده است و بازدید از درختان به‌صورت دوره‌ای توسط مسئولان فضای سبز مناطق پانزده‌گانه و سازمان پارک‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه درختانی که الزام به قطع آن‌ها باشد، علامت‌گذاری می‌شود و دستور قطع در کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها و فضای سبز صادر می‌شود، تصریح کرد: ممکن است از نگاه کارشناسی، یک درخت خطری نداشته باشد اما از دیدگاه شهروندان لازم است قطع شود که در راستای تشخیص تراکم چوب، دستگاه «توموگراف» خریداری شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: درختانی که احتمال سقوطشان وجود دارد، با روش توموگرافی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم، دستور قطعشان صادر می‌شود.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 602186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.