پیشرفت ۶۱ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده

شهردار تبریز از پیشرفت بالای ۶۱ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده خبر داد و گفت: به‌رغم پیچیدگی اجرایی، پروژه طبق روزشمار اعلامی با ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه تا پایان آبان‌ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: احداث روگذر فروزنده طرحی عمرانی متشکل از سه پروژه مجزا است که باید پروژه‌های مذکور به صورت مکمل و همزمان اجرا شود تا شاهد بهره‌برداری از این روگذر باشیم.

وی ادامه داد: پروژه روگذر شهید فروزنده که به موازات کانال ایلی‌سو، منطبق بر آن و روی آن در حال احداث است، دارای طول تقریبی ۵۳۰ متر و شامل دو کوله و پنج پایه و طول عرشه ۱۹۲ متر و عرض حدود ۱۶ متر است.

شهردار تبریز تصریح کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده متشکل از حدود ۲۱۰ عدد شمع بتنی به عمق ۲۰ و ۱۵ متری به صورت شمع‌های زیر پایه‌ها و کوله‌ها و شمع‌های مجاور کانال و همچنین شمع‌های ترافیکی بین پایه‌ها است.

وی در تشریح سختی‌های اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده، اظهار کرد: وجود کانال ایلی‌سو و به تبع آن زهکش‌شدن آب کانال به داخل شمع‌های حفاری شده، همچنین وجود لایه‌های سنگی و سنگ‌های بزرگ در محل شمع‌های پروژه بر سختی کار افزوده است که با وجود تمام مشکلات، نیروهای عمرانی به صورت شبانه‌روزی و با رعایت کامل مسائل فنی و ایمنی در حال اجرای عملیات روگذر هستند که طبق «روزشمار» تا پایان آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و شاهد باز شدن یکی از گره‌های ترافیکی شهر خواهیم بود.

هوشیار تصریح کرد: با در نظر گرفتن عملیات اجرایی داخل پروژه، پیشرفت فیزیکی پروژه فروزنده حدود ۶۱ درصد است.

کد خبر 602168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.