فرسودگی ۳۰ درصدی تاکسی‌های شهری ماسال

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال با بیان اینکه از ۲۸۴ دستگاه تاکسی فعال این شهر ۳۰ درصد فرسوده است، گفت: دولت باید برای حمایت از رانندگان تاکسی تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

مصطفی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا تیرماه سال ۱۴۰۱، ۳۷ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده ماسال با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، خودرو خودشان را نوسازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مالکان تاکسی‌های فرسوده نیازمند دریافت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای تعویض خودرو هستند، تصریح کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری و نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان ماسال برای ثبت‌نام مواجه شده است‌.

مسئول واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال خاطرنشان کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی، خودروهای سمند و ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شده‌اند و درحال‌حاضر مدل خودروی جایگزین مشخص نشده و نوسازی تاکسی‌های فرسوده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

عباسی تصریح کرد: در آخرین مرحله، خودروی سمندLX EF7 با قیمت مصوب بیش از ۱۶۱ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری در نظر گرفته شده بود که بسیاری از تاکسیرانان ماسال به دلیل شرایط نامناسب مالی، توان پرداخت این مبلغ را نداشتند.

وی با بیان اینکه اکنون در ناوگان واحد تاکسیرانی شهرداری ماسال تعداد ۲۸۴ دستگاه تاکسی درون‌شهری وجود دارد، که ۳۰ درصد آن فرسوده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت باید برای حمایت از آن‌ها تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، شهر ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 602139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.