اصفهان میزبان هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی/افزایش ۳۰درصدی حضور دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۵۲۳ دانش‌آموز دختر و پسر سراسر کشور به‌عنوان برگزیدگان هشتمین جشنواره خوارزمی نوجوان در مرحله کشوری به میزبانی اصفهان به رقابت خواهند پرداخت.

سیداحمد بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اینکه هشتمین جشنواره خوارزمی نوجوان، تقریباً بزرگ‌ترین رویداد علمی دانش‌آموزی کشور است و تاکنون جشنواره علمی با این حجم در آموزش و پرورش نداشتیم، اظهار کرد: اهداف و وظایف ما کشف و پرورش استعدادهای نهفته دانش‌آموزان در سنین نوجوانی است تا آن‌ها ابتکارات و خلاقیت‌های خود را در بستری مناسب به عرصه ظهور و بروز برسانند.

وی با اشاره به روند برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی افزود: شناسایی استعدادها برای شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی از سطح مدارس آغاز شده و با شناسایی نفرات برتر و برگزاری مراحل منطقه‌ای، ناحیه‌ای و استانی، برگزیدگان هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی برای حضور در مرحله کشوری به میزبانی استان اصفهان گردهم آمدند.

افزایش رشته‌های جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در ۹ محور و رشته زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌ها و مسابقات آزمایشگاهی، بازارچه‌های کسب‌وکار دانش‌آموزی، ریاضیات، دست‌سازه، پژوهش، برنامه‌نویسی و مناظره علمی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۵۲۳ دانش‌آموز از سراسر کشور که در این رشته‌ها حائز رتبه‌های برتر استانی شده‌اند از سیزدهم تا هفدهم شهریورماه در شهر اصفهان با رقابت صحیح به پرورش استعدادها می‌پردازند.

وی پرورش نیروی خلاق و شناسایی و پرورش استعدادها را یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: جشنواره‌های علمی و پژوهشی طی سال‌های گذشته در شش محور برگزار می‌شد اما امسال با هدف کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و رشد ابتکارات و خلاقیت‌های آن‌ها سه رشته برنامه‌نویسی، مناظره علمی و ریاضیات هم به محورهای جشنواره اضافه شده است.

رقابت ۵۲۳ دانش‌آموز کشور به‌عنوان برگزیدگان هشتمین جشنواره خوارزمی نوجوان

بنی‌لوحی درباره اینکه ۵۲۳ دانش‌آموز دختر و پسر سراسر کشور به‌عنوان برگزیدگان هشتمین جشنواره خوارزمی نوجوان در مرحله کشوری به میزبانی اصفهان به رقابت خواهند پرداخت، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۹ نفر دانش‌آموز پسر و ۳۱۴ نفر دختران حائز رتبه‌های برتر تمام استان‌ها در رده سنی دوره متوسطه اول از کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با ۱۸ نماینده دانش‌آموز دختر و پسر طی احتساب رتبه‌های برتر استانی با محوریت هر ۹ رشته در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. تعداد نفرات برتر شرکت‌کننده برخی از استان‌ها به دلیل وجود بعضی مشکلات کمتر از دانش‌آموزان اصفهانی است.

افزایش ۳۰ درصدی حضور دانش‌آموزان در هشتمین جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره‌ها غیرحضوری و آنلاین برگزار شد، افزود: اکنون پس از دو سال، هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با محوریت ۹ رشته از تمام استان‌ها و رشد ۳۰ درصدی شرکت دانش‌آموزان طی حضور مربیان و ناظران علمی به میزبانی اصفهان انجام می‌شود.

وی درباره اینکه از سیزدهم شهریورماه شهر اصفهان میزبان هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی است، تصریح کرد: این رویداد علمی و پژوهشی از روز دوشنبه چهاردهم آغاز و تا شانزدهم در مراکز و مکان‌های دارای مجهزترین و مناسب‌ترین امکانات با احتساب ۹ محور برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره خوارزمی با حضور مسئولان کشوری در اصفهان

بنی‌لوحی اضافه کرد: محور بازارچه‌های کسب‌وکار دانش‌آموزی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رشته برنامه‌نویسی در فضاهای علمی دانشگاه اصفهان و مابقی رشته‌ها در اردوگاه شهیدبهشتی واقع در باغ ابریشم، باغ علمی و فناوری شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آئین اختتامیه این دوره از جشنواره روز پنجشنبه هفدهم شهریورماه در سالن همایش نگین سپاهان‌شهر به میزبانی دانش‌آموزان، مربیان و وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره‌هایی نظیر خوارزمی استعدادهای دانش‌آموزی بیش‌ازپیش شناخته می‌شوند. بنابراین در تلاش هستیم پس از اتمام این دوره مسابقات، دانش‌آموزان صاحب فکر و ایده‌های برتر با همکاری معاونت علم و فناوری از طریق کانون نخبگان ادامه فعالیت دهند و با برقراری کلاس‌های آموزشی بتوانند در سال‌های آینده در رشته‌های مورد علاقه خود پیشرفت‌های بیشتری کسب کنند.

کد خبر 602138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.