هنگام خروج از منزل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان موارد ایمنی در زمان خروج از منزل را تشریح کرد. 

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رعایت موارد ایمنی در زمان خروج از منزل، اظهار کرد: خارج کردن دوشاخ وسایل برقی از پریز می‌تواند یکی از راه‌های پیشگیری از حوادث احتمالی در مواقعی باشد که در منزل حضور نداریم.

وی با بیان اینکه کلید محافظ جان بعد از کنتور برق باید نصب و از حوادث احتمالی جلوگیری شود، ادامه داد: نصب این کلید در تمام منازل ضروری است، زیرا بیشترین علت حریق منازل به دلیل اتصالی برق است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت بستن والو اصلی گاز، خاطرنشان کرد: این اقدام برای خروج از منزل الزامی است، زیرا ممکن است با نشت گاز و یک جرقه کوچک، باعث انفجار شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب و آسیب به دیگر بخش‌های ساختمان به دلیل نشت، بستن والو آب نیز در خروج از منزل باید انجام شود.

کاوه‌آهنگران تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان شهر بادگیر است و هنگام وزش باد امکان سقوط وسایل موجود در بالکن منازل وجود دارد و جان دیگر شهروندان را تهدید می‌کند، لذا درخواست داریم شهروندان این وسایل را هنگام خروج از منزل داخل خانه قرار دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به احتمال آتش‌سوزی منازل، شهروندان اسناد و مدارک خود را در مکان امن قرار دهند، اضافه کرد: افراد باید پیش از خروج از منزل، یکی از همسایگان یا بستگان معتمد خود را در جریان خروج خود قرار دهند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید از قراردادن سیلندر گاز یا مواد قابل اشتعال در بالکن خودداری کنند، تاکید کرد: شهروندان از تنها گذاشتن سالمندان در منزل نیز باید خودداری کنند، همچنین در زمان خارج شدن از منزل، وسایل اضافی را از راه‌پله بردارند، زیرا در زمان وقوع حریق تمام فضا را دود فرامی‌گیرد و وجود این وسایل می‌تواند در امدادرسانی خلل ایجاد کند.

وی تاکید کرد: شهروندان پیش از انجام سفر، باید خودروی خود را بررسی کنند و مواردی همچون ارتفاع مجاز در بستن بار روی سقف، توجه به موارد ایمنی لاستیک‌ها و ترمزهای خودرو را مدنظر داشته باشند.

کد خبر 602029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.