آغاز دوره تربیت‌ مربی نجات در آوار ویژه بانوان به میزبانی اصفهان

مدیرکل آموزش‌های تخصصی و ضمن‌خدمت جمعیت هلال‌احمر، از آغاز دوره تربیت مربی نجات در آوار ویژه بانوان به میزبانی هلال‌احمر استان اصفهان، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر استان اصفهان، محمد منتظری در آئین افتتاحیه دوره تربیت مربی جست‌وجو و نجات در آوار ویژه بانوان، به میزبانی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: این دوره پس از ۲۰ سال با حضور اساتید مجرب در زمینه امداد و نجات در آوار، در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سرفصل‌های این دوره، افزود: طی سه روز، با سرفصل‌های تخصصی آشنایی با سازه‌های الوار، الوارچینی، انتقال مصدوم از ساختمان، سیستم‌های شمعک‌زنی، کاربری ست هیدرولیک، اره چوب‌بر، اره بتن‌بر، کار با زنده‌یاب و ایمنی و کاربری ست پنوماتیک و شیوه‌های نوین روش تدریس در مرکز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات استان اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی و ضمن‌خدمت جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: امید است شرکت‌کنندگان این دوره، سفیران آموزش به سایر اعضای بانوان جمعیت و انتقال‌دهنده دانش نظری و عملی در زمینه امداد و نجات به فراگیران باشند.

وی اضافه کرد: مکمل این دوره، برنامه عملی حضور بانوان شرکت‌کننده در مرکز آموزش‌های تخصصی صالح‌آباد تهران است که در نیمه نخست مهرماه با حضور در صحنه واقعی برای کسب آمادگی برای حضور در عملیات‌ها انجام خواهد شد.

منتظری خاطرنشان کرد: دوره تربیت مربی حوادث جاده‌ای و کوهستان نیز از سایر برنامه‌ها برای نجاتگران خواهر جمعیت خواهد بود.

کد خبر 601973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.