طرح و الگویی مشخص برای درمان معتادان متجاهر تهیه شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است طرح و الگویی مشخص برای درمان مددجویان در نظر گرفته شود، انتظار می‌رود شهرداری تهران دستورالعمل درمان و توانمندسازی این افراد را طی بازه زمانی و چرخه درمان مشخص تهیه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ در بازدید از مرکز در حال ساخت نگهداری معتادان متجاهر جاجرود، اظهار کرد: این مرکز به دلیل فاصله داشتن از بافت مسکونی شهر و نیز از نظر مساحت وضعیت مناسبی دارد، اما از نظر تأمین آب شرب دچار مشکل است و انتظار می‌رود شهرداری تهران در اسرع وقت، مذاکرات فرابخشی را در این خصوص انجام دهد و روش و محل تأمین آب مجموعه را تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: لازم است ملاحظات مربوط به طراحی و ساخت این مراکز به صورت دستورالعمل تدوین و مصوب شود تا این مراکز طبق استاندارد ساخته شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از "یاور شهر پنج" ویژه نگهداری زنان با بیان اینکه زنان معتاد متجاهر پس از جمع‌آوری و غربالگری در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: در این مرکز زنانی که شاکی خصوصی خانوادگی دارند، نیز نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زنان معتاد متجاهر پس از جمع‌آوری غربالگری می‌شوند، خاطرنشان کرد: زنان باردار و دارای زخم باز و عفونی به سامان‌سراها و بیماران روانی توسط پزشک مجموعه به طور مستقیم به بیمارستان روانی ارجاع داده می‌شوند. در مراکز یاور شهر خدمات پزشکی، روانشناسی و مددیاری به مددجویان ارائه می‌شود.

شمس‌احسان تصریح کرد: لازم است طرح و الگویی مشخص برای درمان مددجویان در نظر گرفته شود، انتظار می‌رود شهرداری تهران دستورالعمل درمان و توانمندسازی این افراد را طی بازه زمانی و چرخه درمان مشخص تهیه کند و مددجویان بر اساس آن دوره درمان خود را گذرانده است و به زندگی سالم در آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

کد خبر 601965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.