بارسلونا جانشین بوسکتس را پیدا کرد!

«آندری سانتوس» طی نخستین فصل خود در فوتبال بزرگسالان، برای واسکودوگاما خوش درخشید و پاری‌سن‌ژرمن، سیتی و نیوکاسل نیز مشتاق جذب او هستند

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود تمام اهرم‌ها و جنجال‌های مالی تابستان امسال، تیم جذاب بارسلونا هنوز یک مشکل آشکار دارد که باید طی ۱۲ ماه آینده حل شود؛ نحوه جایگزینی «سرخیو بوسکتس» درحالی‌که او ۳۴ ساله می‌شود.

یک راه حل بالقوه درازمدت، هرچند ممکن است دور از دسترس نباشد. «آندری سانتوس» قبلاً با «بوسکتس» در زادگاهش برزیل مقایسه شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که بارسا قبلاً دو پیشنهاد برای این هافبک نوجوان داده که توسط «واسکو دوگاما» رد شده است. پاری سن ژرمن، منچسترسیتی، نیوکاسل و اورتون نیز این بازیکن ۱۸ ساله را هدف قرار داده‌اند.

مقایسه با بوسکتس از نظر توانایی پاس‌های او و روشی که آندری می‌تواند تکل بزند، در پرس عالی باشد و در خط دفاعی بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد، به اندازه کافی منصفانه است، همین تفاسیر او را به یکی از بازیکنان خوب تبدیل می‌کند. او جذاب‌ترین هافبک دفاعی جهان خواهد بود.

او توانایی لازم برای ایفای نقش خود را دارد، می‌تواند به خوبی توپ را در زمین حمل کند، و اولین فصل او به عنوان بازیکن ثابت تیم اول واسکو دوگاما نیز توانایی آندری را برای زدن گل‌ها نشان داده است.

پس برخی او را به عنوان یک ستاره با شماره ۸ می‌بینند، پیراهنی که او در واسکو می‌پوشد دنباله‌رو یکی از نمادهای ابدی باشگاه به نام جونینیو پرنامبوکانو است.

جونینیو که به لطف توانایی‌اش در ضربات ایستگاهی در لئون نام خود را در اروپا مطرح کرد، هنگام صحبت با کانال یوتیوب Resenha Loading درباره آن دری گفت: «بدون توپ، او در بازی شرکت می‌کند چون فوق‌العاده است. می‌خواستم جی پی اس او را ببینم، چون نمی‌ایستد! و از نظر فنی، او بسیار بالاتر از دیگران است. او بهتر از من نخواهد بود، بلکه او خیلی بهتر از من خواهد بود. او بازیکن بسیار کامل‌تری است. در ۱۸ سالگی، من به اندازه او بازی نکردم، از گفتن این حرف خجالت نمی‌کشم.»

علاوه بر جونینیو، آندری از ستاره‌هایی است که از آکادمی واسکو دوگاما بیرون آمده و از فیلیپ کوتینیو، داگلاس لوئیز و آلن که همگی اکنون در لیگ برتر بازی می‌کنند، از نظر دستاوردهایی که در چنین سنی به دست آورده‌اند، پیشی گرفته است.

جوان‌ترین گلزن تاریخ باشگاه در ۲۵ بازی خود در تیم اصلی، پنج گل به ثمر رسانده است و اگرچه بیشتر آن‌ها در سری B حضور داشتند، اما شکی نیست که او می‌توانست تأثیری مشابه داشته باشد و در تیم‌های برتر بازی کند.

"ننه"، هافبک کهنه ۲ کار واسکو در مصاحبه اخیر خود گفت: «به نظر نمی‌رسد که او این‌قدر جوان باشد. او در تمرینات بلوغ باورنکردنی دارد، به نظر می‌رسد سال‌ها در کنار ما بوده است. او دید فوق‌العاده‌ای از بازی دارد، کیفیت زیادی دارد و دوست دارد خطوط را بشکند. او در حال حاضر در تیم زیر ۲۰ سال برزیل حضور دارد و چه کسی می‌داند شاید به زودی در تیم ملی بزرگسالان بدرخشد؟ او بازیکن بزرگی خواهد بود.»

آندری برای رسیدن به چنین سطحی بسیار تلاش کرده است. با استعداد فوتبالی او، در سن چهار سالگی زمانی که یک کودک نوپا دارای اضافه وزن بود که توسط مادربزرگش در یک باشگاه فوتسال محلی در ریودوژانیرو ثبت نام شد، کارش آغاز شد.

او نگران جثه آن دری بود، اما او به زودی عاشق بازی نوه خود شد و قبل از اینکه دو سال بعد چشم استعدادیاب های واسکو را به خود جلب کند، روی از بین بردن چربی‌های آن دری کار کرد.

پس از تبدیل شدن به جوان‌ترین بازیکن باشگاه در قرن بیست و یکم، اکنون واسکو به سختی تلاش می‌کند تا او را با قراردادی جدید که منعقد می‌کند، حداقل ۱۲ ماه دیگر در باشگاه نگه دارد.

آن‌ها می‌دانند که در اروپا برای جذب این فوق‌ستاره تلاش زیادی خواهند کرد، اما واسکو می‌خواهد اطمینان حاصل کند که قیمت منصفانه‌ای را در قبال فروش ستاره خود به دست می‌آورند، با مبالغی در حدود ۳۵ میلیون یورو (۳۰ میلیون پوند/۳۵ میلیون دلار) که قبلاً برای یک بازیکن دیگر پیشنهاد شده است.

آندری به ge گفت: بسیار متمرکز، جدی و با ذهنیت برنده هستم. این تکامل هنوز می‌تواند او را به نیوکمپ برساند. یک نسخه پویاتر از بوسکتس می‌تواند خود را برای حضور در بارسلونا آماده کند.

کد خبر 601871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.