خطر آتش‌سوزی در تالاب انزلی کامل رفع نشده است

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه به دلیل وزش باد شدید، خطرآتش‌سوزی در تالاب این شهر به‌طورکامل رفع نشده است، گفت: تیم‌هایی از دستگاه‌های خدمات‌رسان تا فردا در حاشیه تالاب مستقر هستند تا در صورت وقوع دوباره آتش‌سوزی اقدامات لازم را انجام دهند.

محمد پورخوش‌سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی در تالاب بندر انزلی ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز به فرمانداری اطلاع داده شد و حریق بعد از گذشته ۲۰ ساعت با کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان و نیروهای مستقر در محل آتش‌سوزی و سه فروند بالگرد آبپاش سپاه و هلال‌احمر مهار شد.

وی با بیان اینکه گرمای هوا و خشک بودن نیزارهای تالاب خط آتشی به صورت دایره ایجاد کرده بود و مسیر به شدت باتلاقی و نبود امکان دسترسی به تالاب، کار نیروها و دستگاه‌های خدمات‌رسان را برای اطفای حریق بسیار دشوار کرده بود، افزود: آتش‌سوزی توسط افراد سودجو برای تصرف اراضی در تالاب انجام شده بود که امیدواریم با مراقبت بیشتر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

فرماندار انزلی با بیان اینکه طی چند روز اخیر سه حریق بسیار شدید در استان گیلان اتفاق افتاد و دستگاه‌های خدمات‌رسان توان زیادی را صرف خاموش کردن آن کردند، گفت: در همه جای دنیا ازجمله آمریکا و استرالیا با آغاز فصل گرما حوادث آتش‌سوزی در جنگل‌ها، مراتع و تالاب‌ها به صورت عمدی یا سهوی اتفاق می‌افتد، اما در این گونه مواقع باید دستگاه‌های خدمات‌رسان و ستاد مدیریت بحران باهم هماهنگی کامل داشته باشند و با به‌کارگیری امکانات لازم بحران را به خوبی مدیریت کنند.

پورخوش‌سعادت خاطرنشان کرد: در سال گذشته در تالاب انزلی آتش‌سوزی مشابهی رخ داد و آتش توسط هواپیمای آتش‌نشان (ایلوشین) وزارت دفاع مهار شد، امسال نیز تا جایی که امکان داشت نیروهای ستاد مدیریت بحران برای اطفای حریق اقدامات لازم را انجام دادند و در نهایت آتش توسط بالگردهای آب‌پاش مهار شد.

وی تصریح کرد: میزان وسعت آتش‌سوزی تالاب انزلی باید به صورت دقیق توسط کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست مورد ارزیابی قرار گیرد و در روزهای آینده اطلاع‌رسانی شود.

فرماندار انزلی گفت: زمانی که آتش مهار می‌شود، لکه‌های سیاهی از آن بر روی زمین باقی می‌ماند و احتمال آتش‌سوزی در زیر خاکستر وجود دارد و با توجه به اینکه باد شدیدی در تالاب در حال وزیدن است امشب و فردا احتمال وقوع دوباره آتش‌سوزی در تالاب وجود دارد، بنابراین تیم‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان تا فردا در منطقه مستقر هستند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 601858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.