آبیاری صددرصدی فضای سبز شهر با آب خام/راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی شهرسازی

شهرداری گلپایگان در سال جاری ضمن اجرای پروژه‌های شاخص به منظور بهبود کیفیت زندگی شهروندان، درصدد ساماندهی ورودی‌ها و بازار تاریخی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه امروزه در حوزه مدیریت شهری گلپایگان دیده می‌شود، حاصل تلاش و کار پیوسته مدیران شهری است. این دیدگاه نقش مهمی در اجرای طرح و پروژه‌های شهری داشته و موجب شده است تا پس از گذشت حدوداً شش ماه از سال جاری، ساماندهی و آزادسازی‌هایی با وجود موانعی که شهرهای کوچک با آن دست به گریبان هستند، انجام شود.

در گفت‌وگو با پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان اهم اقدامات این شهرداری در حوزه ساماندهی و اجرای پروژه‌ها شهری را در سال جاری جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

از سطح خدمات‌دهی به شهروندان رضایت دارید؟

با توجه به محدودیتی که شهرداری و شورای شهر گلپایگان در تأمین بودجه دارد، آن طور که باید و شاید انجام بعضی اقدامات واقعاً میسر نمی‌شود و از این بابت ناراحت هستیم، اما تلاش داریم تا به صورت شبانه‌روزی بخشی از مشکلات شهروندان را در حوزه شهری حل و فصل کنیم.

شهرداری در طول شبانه‌روز ۳۰۰ نوع فعالیت در سطح شهر انجام می‌دهد و تمام این خدمات با وجود نوسانات اقتصادی، باید تأمین اعتبار شود؛ باید توجه داشت که شهرداری تنها سازمانی است که باید درآمد کسب و سپس هزینه کند.

بخشی از وصول عوارض شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده است که با وجود ۱۱۵ شهر استان و تقسیم عوارض، رقم ناچیزی تخصیص داده می‌شود، با وجود محدودیت‌ها تلاشمان را مضاعف می‌کنیم تا شرمنده شهروندان نباشیم.

اجرای چند پروژه در سال جاری در دستور کار شهرداری است؟

در سال جاری ۹ پروژه شامل ساخت پارک شهید نوبخت، پارک محله‌ای خیابان عطار، المان شهید هاشمی، بوستان انتظار محله کاظم آباد، پارک بزرگ محله کاظم‌آباد به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع، بهسازی و اصلاح کشت در بلوار شهید سردار سلیمانی، آیت‌الله محمدی، بلوار سلمان فارسی و بلوار توحید در دستور کار است.

ساماندهی کندروی بلوار آیت‌الله محمدی نیز برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته شده که به بهره‌برداری می‌رسد.

ساماندهی و بهبود سیما و منظر مرکز شهر از جمله معابر منتهی به خیابان امام (ره) در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه پروژه بهسازی و ساماندهی سیما و منظر شهری خیابان سیدالسادات آغاز شده است.

پروژه بلوار ساحلی شهر اجرایی می‌شود؟

امسال سعی داریم پروژه اجرای بلوار ساحلی را در کنار آرامستان قاضی‌زاهد به اتمام برسانیم تا تردد وسایل نقلیه روی پل تاریخی قاضی‌زاهد کاهش یابد و به حفظ این پل به عنوان یک بنای تاریخی کمک بیشتری شود.

ساماندهی ورودی‌های شهر گلپایگان به کجا رسید؟

با توجه به اینکه ورودی‌های فاخری در شأن شهر گلپایگان نداریم، اصلاح ورودی‌های شهر در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است، اما دلیل تأخیر ساماندهی ورودی‌ها، حضورنداشتنِ پیمانکارها به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت است؛ اکنون با یک پیمانکار مناقصه برگزار کردیم تا یکی از ورودی‌های شهر برای نوروز ۱۴۰۲ ساماندهی شود.

آیا شهرداری تصمیمی برای ساماندهی خیابان امام حسن مجتبی (ع) دارد؟

بله، با توجه به شاخه‌های در هم تنیده درختان خیابان امام حسن مجتبی (ع) که دالان سبزی تشکیل شده، بهسازی این خیابان از لحاظ پیاده‌روسازی در سال جاری اجرا خواهد شد.

ساماندهی ورودی‌های بازار تاریخی شهر گلپایگان به کجا رسید؟

سر درِ ورودی بازار تاریخی شهر گلپایگان از سمت خیابان آیت‌الله سعیدی آغاز شده و تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید، سعی داریم با مشارکت بازاریان دو سر درِ دیگر ورودی بازار شهر اصلاح و بازسازی شود.

دلیل تأخیر اجرای عملیات ساماندهی و آسفالت خیابان جدید احداث محمدی چیست؟

احداث کوچه محمدی به سمت خیابان شهید احمدی به کاهش ترافیک خیابان آیت‌الله گلپایگانی کمک می‌کند، آزادسازی این خیابان از مطالبات بحق شهروندان بود که اجرا شده، اما با توجه به تجربه تلخ حفاری‌ها توسط دستگاه‌های خدماتی، پس از اتمام عملیات حفاری عرضی و طولی دستگاه‌های آب و برق و گاز و مخابرات، در نیمه دوم سال به صورت کامل این خیابان بازگشایی و پیاده‌روسازی و جدول گذاری و آسفالت خواهد شد.

چرا طرح ساماندهی کوچه مسجد حاجی اجرایی نمی‌شود؟

با توجه به طول زیاد مسیر کوچه مسجد حاجی، تصمیم داریم طرح ساماندهی در چند فاز اجرایی شود، امسال فاز نخست آن اجرایی می‌شود؛ همچنین پروژه روشنایی بلوار امام رضا نیز اجرا خواهد شد.

در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر چه اقداماتی انجام شده است؟

با توجه به پیشنهاد شورای شهر در اجرای پروژه‌ها در محلات کمتر توسعه‌یافته شهر، به صورت ماهانه گزارش عملکرد به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود تا بتواند برنامه‌ریزی بهتری انجام دهد؛ پیاده‌روسازی در منطقه مسکن مهر، دفع آب‌های سطحی و احداث جوی آب و لایروبی و احداث پارک از دیگر اقدامات شهرداری در محلات کمتر توسعه‌یافته است.

اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز چیست؟

آبیاری فضای سبز شهری به صورت کامل با استفاده از آب خام انجام می‌شود؛ در احداث پارک‌های جدید و بلوارها نیز لوله‌گذاری اجرا شده است، امسال برای تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات عمرانی و خرید یک دستگاه جارو بیش از یک‌ونیم میلیارد تومان هزینه شده است.

مناقصات شهرداری چگونه انجام می‌شود؟

از ابتدای امسال تمام استعلام‌ها و مناقصه‌های شهرداری گلپایگان از طریق سامانه ستاد انجام می‌شود؛ اجرای این مهم موجب رفع ابهامات و شبهه‌ها در برگزاری مناقصات شده است.

یکم مهرماه ۱۴۰۱ با راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی حوزه شهرسازی شهروندان بدون حضور در شهرداری می‌توانند نسبت به دریافت نوبت و پرداخت‌های خود اقدام کنند؛ تمام محاسبات به صورت سیستمی انجام می‌شود تا خطای انسانی در آن نباشد.

کد خبر 601767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.