پیاده‌روی اربعین نماد عزت و وحدت اسلامی است

امام جمعه کاشان پیاده‌روی اربعین را نماد عزت، عظمت و وحدت اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز _جمعه یازدهم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه کاشان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی ناآرامی‌ها در عراق مخدوش کردن عظمت و تأثیر حماسه جهانی اربعین بود، اظهار کرد: تمام این دسیسه‌ها و نقشه‌ها با هوشیاری مرجعیت معظم مردم عراق و به واسطه لطف و عنایت امام حسین (ع) نقش بر آب شد.
نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اشاره به اطلاعیه مرجع بزرگ شیعی عراق حضرت آیت الله العظمی سیدکاظم حائری و فروکش کردن این ناآرامی‌ها خاطرنشان کرد: این روحانی عظیم الشان عراق قدرت مرجعیت شیعه و ولایت فقیه را نشان داد.

وی افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا مسئله اربعین را کم‌رنگ کنند و مسائل اخیر در عراق نیز کار دشمن برای تحت‌الشعاع قرار دادن آئین میلیونی اربعین بود.

امام جمعه کاشان پیاده‌روی اربعین را نماد عزت، عظمت و وحدت اسلامی دانست و افزود: امروز اربعین از شعائر عظیم الهی است که باید از اختلاف‌های مذهبی به دور بماند و در این پیاده‌روی باشکوه، دو ملت ایران و عراق و دیگر ملت‌های آزادی‌خواه، پویایی خون سیدالشهدا (ع) و مکتب عاشورا را به نمایش بگذارند.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات عراق تصریح کرد: مقتدی صدر در اثر تحولاتی و پس از استعفای جمعی نمایندگان جریان صدر از پارلمان عراق اقدام به اردوکشی خیابانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقتدی صدر در برهه‌ای از زمان نیز طرفداران خود را تشویق به تصرف پارلمان عراق کرد، گفت: در پشت تمام این تحولات دشمنان عربی، عبری و آمریکایی با ذلت مشغول توطئه بودند.

نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: به دلیل مبارزه آگاهانه و مجاهدانه این انسان با بصیرت در مقابل استعمار و همچنین ایستادگی ملت در مقابل استکبار جهانی، ایران و ایرانی در جهان شهرت یافته است.

حسینی با بیان اینکه رئیسعلی دلواری فرزند مکتب اسلام و قرآن و اهل بیت و خاندان رسول خدا است افزود: قیام و مبارزه رئیسعلی دلواری منبعث از حکم شرعی است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه رئیس‌علی دلواری نقش و جایگاهی ویژه در مقابله با استعمار انگلیس داشت و طی چند مرحله شکست‌های سنگینی را به استعمارگران تحمیل کرد، افزود: رئیسعلی شهادت را برای خود یک سعادت بزرگ می‌دانست.

کد خبر 601764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.