واکنش وزیر ارتباطات به شایعه دروغین تابعیت فرزندانش

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: دیشب یکی از دوستان لینک تصویری خانوادگی از ما در دانشگاه استرالیا را برایم ارسال کرد که ظاهراً یک شبکه ضد انقلاب در بخشی از یک گزارش استفاده کرده و مدعی شده که بچه‌های من تابعیت استرالیا دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در صفحه شخص خود در اینستاگرام نوشت: «دیشب یکی از دوستان لینک تصویری خانوادگی از ما در دانشگاه استرالیا را برایم ارسال کرد که ظاهراً یک شبکه ضد انقلاب در بخشی از یک گزارشش استفاده کرده و مدعی شده که بچه‌های من تابعیت استرالیا دارند. این‌جور گزارش‌های مملو از دروغ، ارزش جواب دادن نداره ولی به احترام هموطنان عزیز گفتم توضیحاتی بنویسم.

با دیدن گزارش، خاطرات دوران تحصیل در استرالیا برایم زنده شد. زمانی که در سال ۹۰ با ویزای دانشجویی برای تحصیل به دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی، که یکی از پنجاه دانشگاه برتر جهان است، رفتم یک فرزند داشتیم. با تلاش شبانه‌روزی و به فضل خداوند توانستم دکترای مهندسی کامپیوتر را سه ساله به پایان برسانم و دوره پسادکتری را هم یک‌ساله در همان دانشگاه گذراندم.

الحمدلله در آن سه سال، علاوه بر ۱۰ جایزه علمی و پژوهشی که دریافت کردم، دانشگاه رساله دکتری‌ام را هم به عنوان یکی از سه پایان نامه برتر دانشگاه برگزید. عکس بی‎کیفیتی هم که این شبکه پخش کرده، مربوط به انتخاب یکی از طرح‌های پژوهشی‌ام به عنوان «طرح نوآورانه برتر سال دانشگاه UNSW Innovator of the year» بود که برای گرفتن جایزه به اتفاق خانواده به روی جایگاه رفتیم و اتفاقاً این حضور خانوادگی با استقبال زیاد دانشجویان و اساتید مواجه شد.

در مدت تحصیل، خداوند دو فرزند دیگر هم به خانواده ما عنایت کرد. بچه‌ها بعد از شنیدن اینکه به خانواده ما و این دو تای آخری گفته‌اند تابعیت غیر ایرانی دارید، کلی خندیدند خصوصاً که دو تا بچه دبستانی سوژه گزارش شده بودند، برایشان جالب و خنده‌دار بود چون طبق قوانین استرالیا از سال ۱۹۸۶ با ویزای دانشجویی به فرزند کسی تابعیت نمی‌دهند مگر اینکه خودش ۱۰ سال توی استرالیا بمونه که ما موقعی اینها دو و چهار ساله بودند برگشتیم ایران.

من یک ایرانی کرد و متولد اسلام آباد غرب هستم، همه اعضا خانواده ما حتی برای یک لحظه هم تابعیت جمهوری اسلامی ایران را با تابعیت هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنیم.

با افتخار فرزند ایرانیم.

هیچ‌کدام از اعضا خانواده من و حتی بستگان درجه یک تابعیت هیچ جای دنیا را ندارند غیر از ایران!

فکر کنم ملکه باید دنبال تابعیت اسلام آباد غرب باشد، بالاخره هوا رو به سرما رفته و اروپا هم به سمت مصرف هیزم و خب جنگل‌های زاگرس پر از هیزم!

گفته باشیم که هیزم برای سوزاندن آنها نداریم

از همه دوستانی که پیام‌های طنز در این مورد برامون فرستادن ممنونم

متولیان امر هم باید فکری به حال آمران داخلی آمدنیوزها بکنند.»

واکنش وزیر ارتباطات به شایعه دروغین تابعیت فرزندانش

کد خبر 601750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.