شورای شهر دربی حامی آسیب‌پذیرترین اقشار شهر

پیش‌بینی افزایش هزینه قبوض انرژی و وقوع بحران هزینه‌های زندگی در دربی، شورای این شهر را بر آن داشته است تا نسبت به حمایت از آسیب‌پذیرترین مردم شهر متعهد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر دربی که با وجود هجوم افزایش‌های مداوم هزینه‌های زندگی طی ۱۲ ماه اخیر و مشکلات اقتصادی ناشی از آن نسبت به حمایت از آسیب‌پذیرترین مردم شهر متعهد شده است، اعلام کرد بحران هزینه زندگی در شهر به‌زودی عمیق‌تر می‌شود و قبوض انرژی از اکتبر سال جاری و بار دیگر در سال جدید به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داشت.

شورای شهر اعلام کرد که این بحران می‌تواند منجر به افزایش صورت‌حساب‌های انرژی تا پنج‌هزار پوند در سال از آوریل ۲۰۲۳ شود و پیش‌بینی کرد که نرخ تورم در اوایل سال آینده به بالاترین حد خود طی ۵۰ سال اخیر یعنی ۱۸.۶ درصد خواهد رسید. این ارقام باعث افزایش نگرانی‌ها در سطح ملی در این مورد شده است که افزایش قیمت‌ها چه تأثیری بر مشاغل و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه خواهد گذاشت.

شورای شهر حتی از شکل‌گیری زمزمه‌هایی در مورد ایجاد مراکز اجتماعی در بخش‌هایی از بریتانیا خبر داد که به مردم اجازه می‌دهد برای گرم شدن و کمک به کاهش فشار قبوض انرژی خود به آن‌ها مراجعه کنند. شورای شهر دربی در مورد هزینه بحران زندگی و نحوه حمایت از مردم این‌گونه اظهار کرد که در حال گفتگوهای منظم با شرکای شهری است تا کمک‌های لازم را در اختیار کسانی قرار دهد که با مشکل مواجه هستند و به طرح جایزه تک اختیاری خود و صندوق حمایت از خانواده‌ها به‌عنوان راه‌هایی برای کمک به مردم برای گذر از بحران مالی اشاره کرد. شورا همچنین از ساکنان خانه‌های تحت پوشش خود خواست تا در صورت مواجهه با مشکل در اسرع‌وقت با این نهاد تماس بگیرند.

سخنگوی شورای شهر دربی ضمن اشاره به درک شورا از فشارهایی که مردم به‌دلیل افزایش هزینه‌های زندگی احساس می‌کنند، از تعهد این نهاد نسبت به حمایت از آسیب‌پذیرترین ساکنان شهر خبر داد و گفت: افرادی که نیاز به حمایت مالی فوری دارند و از معیارهای واجد شرایط برخوردار هستند، امکان ارائه درخواست را برای دریافت طرح جایزه تک اختیاری دارند.

وی در ادامه تصریح کرد افراد واجد شرایط می‌توانند برای پرداخت اجاره، مالیات شورا و اقلام ضروری خانوار از این کمک بهره ببرند و اشاره کرد که این طرح برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی و در ژانویه ۲۰۲۱ به‌روز شد تا کمک‌های مالی برای کسانی که به آن نیاز دارند، مؤثرتر عمل کند. سخنگوی شورا همچنین گفت که این طرح تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۲ یا تا زمان استفاده کامل از بودجه در دسترس خواهد بود.

صندوق حمایت از خانواده‌های شورای شهر دربی از زمان راه‌اندازی در سی‌ام می تاکنون ۳۱۵۵ پرداخت یک‌باره به مبلغ ۳۳۱ هزار پوند برای غذا یا سوخت در اختیار کسانی قرار داده است که تحت پوشش مالی شورا قرار دارند یا با مشکلات مالی مواجه بوده‌اند. شورا برای کودکانی که در خانواده‌های تحت پوشش خود زندگی می‌کنند نیز برنامه‌های فعالیتی و غذایی در نظر گرفته است تا در طول تعطیلات در اختیار آن‌ها قرار دهد.

کد خبر 601651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.