ایستگاه‌های پارک اسکوتر برقی در ناتینگهام

شورای شهر ناتینگهام در سراسر شهر ایستگاه‌های مخصوص پارک اسکوتر برقی نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ناتینگهام با اشاره به این امر مهم که حتی اسکوترهای برقی که با دقت پارک شده باشند هم فضای زیادی را در پیاده‌روهای شلوغ شهر اشغال می‌کنند، به نصب ایستگاه‌های پارک اسکوتر در سراسر شهر اقدام کرده است که امکان کرایه اسکوتر برقی نیز در آن‌ها وجود دارد. این اقدام شورای شهر از نگرانی‌های موجود در زمینه ایمنی اسکوترهای برقی و درخواست‌های ارائه‌شده برای لغو مجوز تردد و کرایه آن‌ها در سراسر شهر پایان خواهد داد. به‌این‌ترتیب ایستگاه‌های پارک اسکوترهای برقی در ۱۰ منطقه مختلف شهر از جمله ایستگاه راه‌آهن ناتینگهام نصب شده و به ایمن‌تر کردن پیاده‌روها کمک کرده است.

شورای شهر این ایستگاه‌ها را در همکاری با یک شرکت طراحی سوئدی ایجاد کرده که متخصص ارائه راهکارهای زیرساختی میکروموبیلیتی است. طراحی خاص ایستگاه‌های اسکوتر برقی در کنار مؤسسه سلطنتی ملی افراد نابینا (RNIB) برای حصول اطمینان از کمک به کاهش برخورد این افراد با محفظه‌های پارک از دیگر طراحی‌های این شرکت است. ایستگاه‌های نصب‌شده در این ناحیه در حالی نصب شده که گروه‌های خیریه همچنان نگرانی‌های بسیاری در مورد اسکوترهای برقی مطرح می‌کنند و آن‌ها را برای عابران پیاده نابینا و کم‌بینا، معلول و آسیب‌پذیر ایمن نمی‌دانند چراکه اسکوترهای برقی منجر به مسدود کردن پیاده‌روها و دشوار کردن دسترسی به ایستگاه‌های اتوبوس می‌شود.

شورای شهر ناتینگهام امیدوار است ایستگاه‌های جدید تا حدودی این مشکلات را برطرف کند چراکه اسکوترهای برقی مشترک یک انتخاب روزافزون و شکلی محبوب از حمل‌ونقل برای دستیابی به آینده‌ای پایدارتر به‌شمار می‌رود. شورا همچنین اعلام کرد که ایستگاه‌های مخصوص با توجه به این‌که حتی پارک دقیق این اسکوترها نیز منجر به ایجاد مشکل در پیاده‌روها و خیابان‌های شلوغ این شهر می‌شود، به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است و امید آن می‌رود که کاربران بیشتری را تشویق کند به جای هر نوع وسیله حمل‌ونقل دیگر برای تردد به‌ویژه در مرکز شهر، اسکوترهای برقی را انتخاب کنند.

شورا همچنین خاطرنشان کرد که اگر ایستگاه‌ها طبق برنامه عمل کنند و مفید واقع شوند، تعداد بیشتری از آن‌ها را در سراسر ناتینگهام و بازارهای سراسر آن نصب خواهد کرد. ایستگاه‌های اسکوتر آخرین پیشرفت‌های ایمنی هستند که شورای شهر فعلی ناتینگهام از زمان انتخاب شدن آن‌ها را به مرحله اجرا درآورده و در حال حاضر به‌منظور ارتقا ایمنی آن‌ها شش گشت‌زن تمام‌وقت، یک مشارکت‌کننده اجتماعی و یک مدیر ایمنی تمام‌وقت استخدام کرده است.

اسکوترسواران همچنین می‌توانند از برنامه اتوبوس‌های NCTX شورای شهر ناتینگهام برای بررسی آنلاین نقشه شهر و برنامه‌ریزی سفر خود استفاده کنند و به اسکوترهایی دسترسی داشته باشند که پس از پیاده شدن از اتوبوس برای کرایه در دسترس هستند. شریک سوئدی طراح ایستگاه‌ها همچنین اعلام کرده است که برای تشویق رفتار مثبت کاربران، روی پنل‌های جانبی این ایستگاه‌ها توصیه‌های ایمنی و قوانین سواری را نیز چاپ کرده و همچنان برای دستیابی به هدف خود برای ایمن‌تر کردن این طرح به بررسی‌های بیشتر روی طراحی ایستگاه‌ها ادامه می‌دهد.

شورای شهر ناتینگهام نیز افزود که در طول اجرای آزمایشی طرح ایستگاه‌های پارک اسکوترهای برقی، بازخوردهای عمومی در مورد این‌که چگونه می‌توان به‌طور بالقوه شرایط آن‌ها را بهبود بخشید را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 601643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.