۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
خداحافظی رنجبران از دستخط

محمدحسین رنجبران بعد از چند سال طراحی و اجرای برنامه «دستخط» در پستی اینستاگرامی، رسماً خداحافظی‌اش را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین رنجبران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «خدا حافظی با «دستخط» ای که شش ساله شد، خبرنگاری، مجری‌گری، برنامه‌سازی و امثالهم فی نفسه شغلی است، چون مشاغل دیگر، وقتی عزتی افزون می‌یابد که با حقیقت‌جویی، حق طلبی، ظلم ستیزی و اخلاق مداری همراه شود.

ابن عبّاس می‌گوید نزد امیر المؤمنین علیه السّلام رفتم، او نعلین خود را پینه می‌زد. پرسید بهای این نعلین چقدر است؟ گفتم بهایی ندارد فرمود: به خدا قسم این را از حکومت شما دوست‌تر دارم مگر آنکه حقّی را بر پا سازم یا باطلی را براندازم» خدا کند عمری که در رسانه صرف شد به‌ویژه قریب شش سالی که به تهیه و تولید بیش از ۲۲۰ برنامه تلویزیونی «دستخط» گذشت، اثری هرچند کوچک در احقاق حق خلق الله و کسب رضایت الهی داشته باشد و به این سبب تلاش‌مان در این مسیر محفوظ و ماجور باشد.

سعی ما این بود که رسانه‌ای باشیم برای صدای دلسوزان ملت و انقلاب اسلامی از همه طیف‌ها و گرایش‌ها و به مصداق آیه شریفه: «۰۰۰و َ نَزَعْنا ما فِی صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً…و از سینه‌هایشان کینه‌ها را بر طرف کنیم و همه با هم برادر گردند.» در مسیر تألیف قلوب گام برداریم. چرا که باور داریم حرکت بر «مدار انصاف، عقلانیت و همدلی» می‌تواند زمینه‌ساز نزدیکی دل‌ها و تحقق آرزوهای بزرگ‌مان برای سربلندی ایران عزیز باشد و «جهاد تبیین» را هم جز این معنا نمی‌کنیم. تجربه اثبات کرده است در مواجهه با صدای منتقد و مخالف شاید تقابل، حذف، انکار و یا خدای ناکرده توهین اولین و ساده‌ترین راه حل باشد، اما قطعاً بهترین و اثرگذارترین راه نیست.

اجبار بسیار ساده تراز ارشاد و نادیده انگاشتن سهل تر از تعامل و گفتگوست، اما در بلند مدت به‌ندرت تضاد و تعارضی بدون گفت‌وگو رفع خواهد شد. در این مسیر برخی دوستان با درک این نیت یاری و همراهی‌مان کردند و با برخی هم به فهم و درک مشترکی نرسیدیم؛ اکنون آنچه پیداست، اراده تصمیم‌سازان کنونی رسانه ملی بر خالی کردن آنتن تلویزیون از هر آنچه پسندیده نمی‌شمارند، قرار گرفته و «دستخط» هم بی نصیب از این اقدام نمانده است، آنچه ما مطلعیم اگر هم نامی از دستخط باقی بماند قاعدتاً بدون حضور مجری و تیم تهیه فعلی خواهد بود، الخیر و فی ماوقع…در این مدت جمعی از مهمانان عزیزمان همچون آیت الله رسولی محلاتی، آیت الله مجتهد شبستری، اکبرترکان، اسدالله عسگر اولادی، محمدنبی حبیبی، حاج آقا یزدانی خرم و دکتر عادل آذر دعوت حق را لبیک گفتند که برایشان رحمت و مغفرت الهی مسئلت داریم، برای همه حاضران در عرصه نیز عافیت و حسن عاقبت می‌طلبیم. قدردان زحمات همه همکاران عزیز و یاران همدلی که طی مسیر جز با یاری و مساعدتشان مقدور نبود، هستیم، خود و شما را به خدای بزرگ می‌سپاریم، به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست...

باقی بقایتان و ایام عزت مستدام»

خداحافظی رنجبران از دستخط

به گزارش ایمنا، محمدحسین رنجبران به اجرای «دیروز، امروز، فردا» شناخته می‌شود که در دوران رئیس سابق صدا و سیما، مسئولیت روابط عمومی این سازمان را برعهده داشت. در جریانِ سال‌های فعالیت او، برنامه‌ای تحت عنوان «شناسنامه» و پس از آن «دستخط» روی آنتن رفت.

برنامه «دستخط» قریب به شش سال تهیه و تولید شد و بیش از ۲۲۰ برنامه تلویزیونی روی آنتن رفت.

کد خبر 601641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.