اجرای طرح «توقف و حرکت» توسط پلیس راه اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح «توقف و حرکت» در جاده‌های کویری و یکنواخت استان با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان از ابتدای شهریورماه خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده‌ای و او خسته و خواب‌آلود می‌کند که اگر برای چند ثانیه پلک‌هایش روی هم قرار گیرد حوادث دلخراش و جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیشتر جاده‌های استان اصفهان به ویژه جاده‌های کویری یکنواخت هستند، افزود: به همین منظور پلیس راه استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، از ابتدای شهریور ماه طرح «توقف و حرکت» خودروها به اجرا گذاشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ‌های امنی که پیش‌بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه‌ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می‌گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده در طی مسیر می‌شود.

وی با اشاره به استقبال رانندگان از طرح مذکور گفت: در راه‌های یکنواخت با حرکت مداوم چشم‌ها و همچنین رعایت سرعت‌های مجاز و مطمئنه می‌توان از هیپنوتیزم جاده‌ای جلوگیری کرد.

سرهنگ زارع افزود: پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید نیز دو آسیب پنهان در زمان رانندگی در راه‌های برون شهری و جزو علل پنهان تصادف هستند که می‌توانند خطرات غیرقابل پیش‌بینی را برای رانندگان ایجاد کنند.

کد خبر 601581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.