عزت نفس بانوان با کارآفرینی و اشتغال محقق می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز بانوان در جامعه نیازمند عزت نفس هستند و تحقق این مهم با اشتغال و کارآفرینی میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه سلیمی امروز _ پنجشنبه دهم شهریورماه_ در بازدید از مرکز رویش شماره یک شهرداری مشهد، اظهار کرد: یکی از تأکیدات شورای اسلامی شهر در این دوره، توجه به حاشیه شهر و موضوع اشتغال و کارآفرینی در این پهنه‌ها به ویژه برای بانوان است.

وی ادامه داد: پس از شکل‌گیری کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در شورای اسلامی شهر، چند مسئله اولویت‌دار برای بانوان شناسایی شد که یکی از آنها حوزه اشتغال و کارآفرینی بود، بر همین اساس طرح مراکز کارآفرینی نیز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ایجاد مراکز کارآفرینی و رویش برای بانوان، به ویژه بانوان آسیب‌دیده اجتماعی و جویای کار کمک بسیار شایانی به معیشت و اقتصاد خانوار به ویژه در حاشیه شهر مشهد است، امروز بانوان در جامعه نیازمند عزت نفس هستند و تحقق این مهم با اشتغال و کارآفرینی میسر است. بانوان مشغول در مرکز رویش، ضمن ایفای نقش مادری، به معیشت و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند و چرخ‌های توسعه کشور را به حرکت درمی‌آورند که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به گسترش مراکز رویش در سطح شهر مشهد، افزود: سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد به عنوان متولی امر باید در این عرصه گام بردارد و از تمام ظرفیت‌های شهرداری و دیگر نهادهای ذی‌ربط در این خصوص بهره‌مند شود، همچنین حذف واسطه‌ها عرضه مستقیم محصولات تولیدی در مرکز رویش به بازار هدف اهمیت دارد و برند واحدی را می‌توان در مشهد تولید کرد و آن را در سطح کشور گسترش داد.

سلیمی گفت: تاکنون بر اساس گزارش‌های ارائه شده سازمان بازآفرینی موفق شده است تا حدود ۱۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند، امیدواریم بتوان زنان سرپرست خانوار، آسیب دیده اجتماعی و دیگر فعالان در این مراکز را تحت پو شش بیمه‌ای تأمین اجتماعی درآورد و فعالیت آنها را در قالب استاندارد مشاغل تعریف کرد.

کد خبر 601563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.