ضرورت پیشرفت صنعت خودرو با کمک دانش‌بنیان‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نمایشگاه خودرو رویداد ویژه‌ای است و در حوزه خودروسازی به سمتی رفتیم که گام‌های اولیه در موضوع تولید خودرو و قطعات را برداشته‌ایم؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در این عرصه فعال‌تر شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد، نمایشگاه بین‌المللی را فرصت ارزشمندی برای حضور تولیدکنندگان و عرضه محصولات آنها دانست و اظهار کرد: مشهد از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و بازرگانی برخوردار بوده و همین امر فعالیت در این شهر را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران جذاب می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودرو، ادامه داد: این نمایشگاه جزو رویدادهای ویژه است و در حوزه خودروسازی به سمتی رفتیم که گام‌های اولیه در موضوع تولید خودرو و قطعات را برداشته‌ایم؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در این عرصه فعال‌تر شویم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نخبگان و چهره‌های شاخص بسیاری از ایران در عرصه خودروسازی دنیا داریم که چنین ظرفیت‌هایی را باید در داخل مورد توجه قرار دهیم و از آنها برای اعتلای صنعت کشورمان بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی و مشهد شرکت‌های خودروسازی و تولید قطعات خوبی داریم که سبب شده در این عرصه به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شویم، علی‌رغم تمام پیشرفت‌ها در صنعت خودروسازی، کماکان با دستیابی به خودرو ملی باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا فاصله داریم. امیدواریم با حضور پررنگ‌تر نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، هر چه زودتر در این مسیر به نقطه کمال برسیم و خودروی ملی مطابق با استانداردهای روز و کیفیت درخور تولید و در اختیار هم‌وطنان قرار دهیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: با بهبود شرایط کرونایی کشور، حدود یک سال است که این نمایشگاه فعالیت خود را از سر گرفته شده و نسبت به برگزاری رویدادهای مختلف اقدام کرده است؛ در عین حال هنوز با سیاست‌های مد نظر شورای ششم شهر فاصله دارد.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی باید به عرصه‌ای برای نمایش و عرضه تولیدات داخلی و معرفی ظرفیت‌های بومی تبدیل شود، در این مسیر می‌توان ظرفیت‌های موجود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی داخلی قرار داد و از تولید ملی حمایت کرد.

کد خبر 601551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.