قیمت دینار برای سفر اربعین اعلام شد

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: به علت اینکه نتوانستیم منابع دیناری را تجهیز کنیم، حجم بسیار پایین است، اما نرخ آن حوالی ۲۱ تومان به‌ازای هر دینار بوده و به دست زوار محترم می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، امیر هامونی درخصوص تأمین دینار برای زوار اربعین، اظهار کرد: هم‌اکنون منابع دلاری با توجه به ذخایر کشور خیلی بیشتر از دینار است. مسئولان بانک مرکزی هم برای تأمین دینار تلاش‌هایی انجام داده‌اند که به علت ناآرامی‌هایی که در کشور عراق بوده در بحث انتقال ارز به کشور دچار مسئله شده است.

وی ادامه داد: در تأمین دلار هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. در حوزه دینار قاعدتاً تلاش‌ها ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم طبق قولی که به مردم و زوار محترم دادیم دینار تهیه کنیم.
هامونی تصریح کرد: دلار و دینار در کشور عراق قابل تبدیل و ریال هم قابل پذیرش است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی افزود: درسال‌های گذشته به علت نوسانات ارزی که داشتیم تجار عراق ریال را نمی‌پذیرفتند، اما امسال ریال هم با توجه به اینکه یک ثبات نسبی در بازارهای ارز شاهد آن هستیم، قاعدتاً ریال هم الان مورد پذیرش است و خیلی از مخارجی که زوار محترم اربعین حسینی دارند با ریال هم قابل تأمین است. به لحاظ منابع دلاری هیچ کمبودی در منابع دلاری اربعین وجود ندارد فقط بحث تأمین و مراکز تأمین است.

هامونی با بیان اینکه مردم معمولاً برای تأمین ارز به میدان فردوسی و صرافی‌ها مراجعه می‌کنند گفت: ما تأمین ارز را برای ۵ میلیون نفر برنامه‌ریزی کردیم، تا برای تأمین و فروش ارز از شعب بانک‌ها هم کمک بگیریم، تا این فروش سراسری و ملی در شهرهای مبدا هم بتوانیم انجام دهیم لذا بالغ بر ۹۰۰ شعبه بانک و صرافی در شهرهای مختلف و در تهران ۱۸۰ بانک و شعبه خدمات فروش ارز اربعین را انجام می‌دهند. توصیه بنده این است که مردم علاوه بر صرافی‌ها شعب بانک‌ها را هم مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی ادامه داد: صرافی‌ها علاوه بر ارز اربعین، ارز مسافری، ارز دانشجویی و سایر مصارف را هم تأمین می‌کنند. اما بانک‌ها طبق تکلیفی که به آن‌ها شده است فقط ارز اربعین می‌دهند.

وی تصریح کرد: لیست شعب، آدرس و تلفن صرافی‌ها در سایت بازار متشکل ارزی موجود است. مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و لیست تمام مراکز فروش در سراسر کشور را دریافت کنند و به آن شعبه‌های بانک‌ها و صرافی‌ها مراجعه کنند. خواهشم این است که افرادی که مراجعه می‌کنند حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که ما بتوانیم خدمات بهتری را به زوار محترم بدهیم.

هامونی با اشاره به اینکه دلار توافقی دیروز میانگین به قیمت ۲۸.۶۰۰ تومان در بازار متشکل ارزی معامله شد افزود: صرافی‌ها و بانک‌ها یک درصد حداکثر می‌توانند با توجه به هزینه‌هایی که برای توزیع و فروش دارند بیشتر به مردم و زوار بفروشند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی درخصوص نرخ عرضه دینار در بازار گفت: به علت اینکه نتوانستیم منابع دیناری را تجهیز کنیم، حجم بسیار پایین است، اما نرخ آن حوالی ۲۱ تومان به ازای هر دینار بوده و به دست زوار می‌رسد.

کد خبر 601539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.