معاون شهردار: قم به افزایش ظرفیت پارکینگ نیاز دارد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه قم نیاز شدید به افزایش ظرفیت پارکینگ دارد، گفت: شهر قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و زیارتی خود سالانه شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و زائر است، در حالی که فقط شش هزار جای پارک عمومی در هسته مرکزی شهر وجود دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مسعود طبیبی‌نژاد در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مدیریت شهری در حوزه‌های اجتماعی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک و فضای سبز، اظهار کرد: کمبود پارکینگ یکی از چالش‌های اساسی شهر قم است.

وی با اشاره به طرح نهضت ساخت پارکینگ، تصریح کرد: وضعیت کنونی قم از نظر برخورداری از پارکینگ مطلوب نیست؛ توسعه پارکینگ یکی از مسائل ویژه شهرداری قم در سال جاری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: تمرکز بر پارکینگ‌های مصوب در طرح تفصیلی شهر، نبود اعتماد کافی به بخش خصوصی در احداث پارکینگ و محدودیت تخصیص منابع مالی ملی و استانی از عوامل مهم در توسعه نامناسب پارکینگ در قم بوده است.

وی افزود: زمان‌بر بودن تملک، عارضه‌های شهری و غیراقتصادی بودن نرخ پارکینگ برای سرمایه‌گذاران به‌همراه بعضی ویژگی‌های خاص شهر قم را هم می‌توان از عوامل و موانع توسعه نیافتن پارکینگ نام برد.

طبیبی‌نژاد گفت: نبود زیرساخت و مقررات قانونی برای مشارکت بخش خصوصی توانمند در خصوص احداث پارکینگ، اصلاح آئین‌نامه برای ایجاد جذابیت و حمایت از سرمایه‌گذاران به همراه بهره‌برداری مستمر از پارکینگ‌های احداث شده، باید با قدرت دنبال شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای ریشه‌ای مدیریت پارکینگ و افزایش ظرفیت‌های موجود، توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در بلوار شهید سلیمانی است.

کد خبر 601521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.