بیش از ۲۰۰ هزار بوته گل داوودی در کرج کاشته می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در آستانه فصل پاییز و با توجه به مقاومت گل داوودی به سرما، کاشت بیش از ۲۰۰ هزار بوته از این گل در مناطق ده‌گانه شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

رمضانعلی پوررستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استقبال از پاییز ۱۴۰۱ با گل‌کاری‌های ویژه، اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل پاییز و با رویکرد زیباسازی چهره شهر و ایجاد فضاهای فرح‌بخش، جمع‌آوری گل‌های تابستانی در دستور کار قرار گرفته و کاشت انواع گل‌های فصلی پاییزی در محدوده میادین، بلوارها و بوستان‌های مناطق ده‌گانه آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات کاشت بیش از ۲۰۰ هزار بوته گل داوودی در مناطق ده‌گانه کلان‌شهر کرج، تصریح کرد: گل داوودی، شاخص گل‌های پاییزه به‌شمار می‌رود و کاشت این گونه با توجه به تنوع رنگ و مقاومت و سازگاری با شرایط آب و هوایی کرج در فصل سرما جلوه خاصی به معابر شهری می‌بخشد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه طبق سال‌های گذشته در نیمه دوم سال چندین نوبت گل‌کاری انجام می‌شود، تصریح کرد: در کنار کاشت گل داوودی و پیش از فرارسیدن پاییز کاشت دیگر گل‌های پاییزه شامل کلم زینتی، درختچه‌های زینتی و انواع رزها در قالب طرح‌های زیبا، رنگ و بوی پاییزی به شهر می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق جدول زمان‌بندی عملیات گسترده باغبانی در پارک‌ها و بوستان‌ها و تمام عرصه‌های سبز معابر و میادین شهر در حال انجام است تا شاهد استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در نقاط مختلف شهر باشیم.

کد خبر 601429

برچسب‌ها