دوره بیماری آبله میمون چقدر طول می‌کشد؟

متخصصان اعلام کرده‌اند که دوره بیماری آبله میمون در حالت طبیعی بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آبله میمون یک بیماری نادر است و ممکن است پزشک متوجه حالتی شبیه آبله مرغان شود، اما غدد لنفاوی ورم می‌کند. در واقع برای تشخیص آبله میمون، پزشک نمونه‌ای از بافت را از زخمی باز برمی‌دارد، سپس آن را آزمایش می‌کند. فرد باید نمونه خون بدهد تا ویروس آبله میمون یا پادتن‌هایی که سیستم ایمنی برای دفاع از آن تولید کرده است، شناسایی و بررسی شود.

در صورت ابتلا به آبله میمون باید خود را قرنطینه کنید تا خطر انتقال آن به دیگران کاهش پیدا کند. اکثر افراد مبتلا بدون درمان به صورت خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کنند، اما به صورت کلی بعد از تشخیص بیماری، پزشک باید وضعیت بیمار را بررسی کند و علائم را تحت کنترل قرار دهد. در حال حاضر هیچ درمان ضد ویروسی تائید شده‌ای برای بیماری آبله میمون وجود ندارد، البته طبق تحقیقات انجام شده، داروهای ضدویروسی در دسترس هستند، اما نمی‌توان آن‌ها را درمان قطعی بیماری در نظر گرفت.

متخصصان اعلام کرده‌اند که دوره بیماری آبله میمون در حالت طبیعی بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد. بهترین راه محافظت از خود و دیگران این است که از تماس با افرادی که عفونی شده‌اند دوری کنید، دست‌های خود را به صورت مکرر بشویید و حتماً در مکان‌های شلوغ و محیط‌های سربسته از ماسک استفاده کنید. علائم اولیه آبله میمون شبیه آنفلوآنزا است و شامل تب، لرز و بدن درد می‌شود؛ درصورتی که بعد از چند روز دچار مشکلات پوستی شدید و علائم ذکر شده تشدید پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 601381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.