اقدام زودهنگام هلسینکی برای مقابله با تجمع برف در معابر شهری

فصل تابستان هنوز به پایان نرسیده است، بااین‌حال مدیران هلسینکی از اکنون در تلاش هستند تا چالش‌های ناشی از جمع شدن برف در معابر شهری خود را به‌حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بارش برف با وجود تمام مزایایی که برای شهرها به‌ارمغان می‌آورد، در بعضی از موارد می‌تواند به وقوع فاجعه منجر شود. یکی از این موارد تجمع برف در معابر شهری است که عبور و مرور وسایل نقلیه را با مشکل مواجه می‌کند و حتی می‌تواند به‌دلیل لیز شدن زیرساخت‌های تردد، وقوع تصادف را در پی داشته باشد.

هلسینکی، پایتخت فنلاند از شهرهای جهان با بیشترین آسیب‌پذیری در مقابل بارش برف به‌شمار می‌رود و به‌دنبال این بارش‌ها ساکنان آن همه ساله با مشکلات زیادی برای تردد دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کارکنان شهرداری هلسینکی در سال‌های گذشته با خودروهای مخصوص و مشقت فراوان برف‌ها را از معابر جمع‌آوری و راهی دریا می‌کردند. این کار اگرچه دوستدار محیط‌زیست به‌نظر می‌رسید، آلودگی زیادی را به آب دریا وارد می‌کرد و به سهم خود سلامت ساکنان را تحت تأثیر قرار می‌داد.

مدیران پایتخت فنلاند به همین دلیل از هم‌اینک استراتژی جالبی برای حل بحران تجمع برف در معابر اندیشیده و به ایجاد ماشینی پرداخته‌اند که قابلیت ذوب برف را دارد. این اقدام ممکن است از نظر برنامه‌ریزان سایر شهرهای جهان عجولانه به‌نظر برسد چراکه زمان زیادی تا رسیدن فصل بارش برف باقی مانده است، با این‌حال مدیران هلسینکی اطمینان از عملکرد این ماشین را ضروری دانسته‌اند و در نظر دارند تا فرارسیدن فصل زمستان آن را با یخ مصنوعی مورد آزمایش قرار دهند.

دستگاه جدید هلسینکی ضمن بهره‌گیری از انرژی گرمایی منطقه برای ذوب برف، به تصفیه و جداسازی ناخالصی‌ها در آن می‌پردازد. به این صورت که طی فرآیند ذوب، مواد اضافی مانند زباله‌های خیابانی، پلاستیک‌ها و ماسه‌ها از آب حاصل از ذوب برف جدا می‌شود و برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد ماشین طی ساعاتی از روز با بیشترین میزان ترافیک افزایش خواهد یافت تا از هرگونه اختلال در عبور و مرور مردم و خودروها جلوگیری کند.

کد خبر 601357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.