۱۱ تصادف منجر به فوت در نتیجه تغییر مسیر ناگهانی در معابر شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به ۱۱ مورد تصادف منجر به فوت در چهار ماهه ابتدایی سال جاری به علت تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ از نسبت ۷/۸ درصدی این مورد به کل تصادفات فوتی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱ مورد تصادف منجر به فوت با ۷.۸ درصد از کل تصادف فوتی به دلیل انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی در معابر شهری استان اصفهان رخ داده است که لزوم توجه ویژه رانندگان به رعایت انضباط ترافیکی و حرکت بین خطوط در حین رانندگی به منظور کاهش چنین حوادثی را حائز اهمیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ازجمله عوامل اصلی ایجاد اختلال در عبور و مرور و بروز حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط مشخص شده در معابر است، افزود: پلیس در برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز از جمله حرکات مارپیچ و حرکت نکردن بین خطوط اهتمام ویژه دارد و در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۹ هزار و۳۹۰ مورد اعمال قانون به دلیل حرکات مارپیچ و بیش از ۹ هزار و۴۰۰ مورد اعمال قانون به دلیل حرکت نکردن بین خطوط انجام داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: برخی رانندگان به دلایلی مانند ترافیک سنگین و عجله کردن به طور مداوم از مسیر خود منحرف شده و علاوه بر اینکه برای دیگر رانندگان ایجاد مزاحمت می‌کنند، در تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی نیز موثرند.

وی رانندگی نکردن بین خطوط را ناقص حقوق شهروندی و زمینه‌ساز بروز حوادث ترافیکی دانسته و در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: همان‌گونه در قانون آمده است، رانندگان همیشه باید بین خطوط سفید حرکت کرده حتی اگر مسیر پیش رو دارای ترافیک سنگین و سمت دیگر عاری از خودرو باشد و در صورت نیاز به تغییر خط، با به کار بردن چراغ راهنما دیگران را از تصمیم خود مطلع کنند.

کد خبر 601345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.