«سام امین‌صالحی» شهردار دلیجان شد

با رای اعضای شورای اسلامی شهر دلیجان، سام امین‌صالحی سکاندار جدید شهرداری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سام امین‌صالحی، شهردار جدید دلیجان در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وظایف مجموعه بزرگی همچون شهرداری بسیار متنوع و گسترده است و یکی از مسئولیت‌های خطیر مسئولان فعال در این حوزه به‌کارگیری نظرات کارشناسان اهل فن و متخصص در کنار یکدیگر است.

وی افزود: توجه به خدمات‌رسانی به مردم امری سنجیده است، اما خدمات‌رسانی باید به صورت بهینه و همراه با درآمدزایی انجام شود؛ در این راستا لازم است از فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

شهردار دلیجان خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که از تمام نقاط سطح شهر انجام شده است و پیرو جلساتی که با اعضای شورای اسلامی شهر دلیجان داشته‌ایم، بعضی از ظرفیت‌ها و مشکلات شهر شناسایی شد که رسیدگی به آنها باید در اولویت مدیریت شهری دلیجان قرار گیرد.

امین‌صالحی اضافه کرد: شهر دلیجان یک محور ترانزیتی به شمار می‌رود و می‌توان از فرصت عبور خودروها و مسافران به عنوان یک منابع درآمدی بهره برد.

شهردار دلیجان خاطرنشان کرد: دلیجان پس از اراک و ساوه، سومین شهر صنعتی استان مرکزی به شمار می‌رود و پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد که باید با مدیریت صحیح از آن به خوبی بهره برد؛ لازم است با هدفمندی در توسعه، خدمات را به صورت یکسان به شهروندان ارائه کرد تا دلیجان به شهری نمونه در استان تبدیل شود.

امین‌صالحی با اشاره به اهمیت حفظ آداب و رسوم فرهنگی، اضافه کرد: پارک‌های زیادی در شهر وجود دارد که علاوه بر حفظ و نگهداشت آن‌ها، می‌توان با نصب سردیس‌های مشاهیر در سطح این بوستان‌ها و معرفی مفاخر این مرز و بوم به نسل آینده، به تقویت هویت شهروندی کمک کرد.

لزوم تأمین بودجه برای اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت

وی با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای بانوان به عنوان نیمی از جامعه شهروندی، تصریح کرد: شهرداری در این راستا باید احداث پارک بانوان و مجتمع‌های خدماتی مختص آنان را در دستور کار قرار دهد، البته پارک بانوان باید در یک مجموعه بزرگ و کامل احداث شود و نمی‌توان در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت شهرداری به آن پرداخت.

شهردار دلیجان با بیان اینکه شهرداری نگاه ویژه‌ای به بوستان‌های شهر و استانداردسازی فضای بازی کودکان در قالب پروژه‌های کوتاه‌مدت داشته باشد، تاکید کرد: لازم است با برنامه‌ریزی طی یک زمان‌بندی مشخص و پس از اخذ مجوزهای لازم برای تأمین بودجه برنامه‌ریزی به منظور اجرای طرح‌های کوتاه مدت اقدام کرد.

امین‌صالحی با بیان اینکه ترافیک شهری از دسته مسائلی است که در آینده حتماً با آن مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرسازی باید به مقوله ترافیک نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. در برنامه‌های کوتاه مدت تعویض بلوار امام (ره) که از خیابان‌های اصلی شهر به شمار می‌آید و تأثیر مهمی بر کاهش ترافیک شهر دارد، باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: در برنامه کاری شهرداری زمان‌بندی و اولویت‌بندی پروژه‌ها به سه بخش تقسیم می‌شود، ابتدا پروژه‌های کوتاه مدتی که باید طی شش ماه آینده به بهره‌برداری برسد مورد توجه است، سپس پروژه‌های میان‌مدتی که باید طی شش ماه تا دو سال تکمیل شود، در اولویت است و پس از آن پروژه‌های بلندمدتی که به بیش از دو سال زمان برای بهره‌برداری نیاز دارد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیریت جهادی، قانونمندی و توزیع عادلانه خدمات

شهردار دلیجان با بیان اینکه شعار شهرداری مدیریت جهادی، قانونمندی، توسعه و توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری دلیجان پیگیری اسناد و صدور پروانه برای زمین‌های منطقه آذرآباد است و این مسئله در اولویت برنامه‌های شهرداری دلیجان قرار دارد.

امین‌صالحی با بیان اینکه جلسات هفتگی ملاقات مردمی در برنامه‌های کاری شهرداری است، تاکید کرد: شهرداری در همین راستا گزارش عملکردی را سه ماه یک بار ارائه خواهد کرد تا مردم به طور مرتب در جریان عملکرد شهرداری قرار بگیرند و خواسته‌ها و مطالبات خود را از طریق حوزه روابط عمومی انتقال دهند.

وی افزود: دلیجان در نزدیکی دیگر شهرهای استان مرکزی قرار دارد و می‌توانیم با دیگر شهرداری‌ها تعامل مؤثری داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، امین‌صالحی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد معماری و شهرسازی است و ۱۸ سال سابقه کار در شهرداری ساوه را در کارنامه کاری خود دارد. وی از سال ۸۳ به مدت پنج سال در حوزه شهرسازی مشغول به خدمت بوده و پس از آن نیز بیش از شش سال در سمت مدیرعاملی سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ساوه فعالیت داشته است. چهار سال در معاونت شهرسازی شهرداری ساوه، یک سال و نیم در معاونت پژوهشی آموزشی علمی کاربردی شهرداری ساوه و یک سال مدیرعاملی سازمان عمران شهرداری ساوه از دیگر سوابق اجرایی وی است.

کد خبر 601233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.