۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
راهبند چیست؟

راهبند وسیله ای برای کنترل عبور و مرور خودرو می باشد و به کمک یک بازو بلند و به طور خودکار حرکت کرده تا اتومبیل عبور کند.

راهبند وسیله ای برای کنترل عبور و مرور خودرو می باشد و به کمک یک بازو بلند و به طور خودکار حرکت کرده تا اتومبیل عبور کند.

راه بند بر اساس مکانیزم در دو نوع هیدرولیک و الکترومکانیک ارائه می شوند که هر یک متناسب به شرایط و کاربری ورودی استفاده می شود.

راهبند الکترومکانیک

از یک موتور تشکیل شده است که وظیفه انتقال نیروی شفت موتور به داخل گیربکس را برعهده دارد تا قدرت موتور تنظیم شود.میله راهبند بر روی شفت خروجی گیربکس متصل شده است و از این طریق نیرو موتور وارد بازو راهبند می شود.

اجزا: شامل بوم راهبند، سوئیچ، سیستم خلاص کن دستی، فنر تعادل، مدار فرمان، پایه پلیت، میله اتصال فنر، پیچ تنظیم قدرتفنر، پیچ اتصال سیم ارت و بدنه راهبند می باشد.

دارای موتور ولتاژ ۲۲۰ ولت متناوب و ۲۴ ولت مستقیم است. و برای بازوهای سنگین ولتاژ ۲۲۰ ولت پاسخگو است و موتور ۲۴و لت برای مکان هایی با تردد بالا استفاده می شود که در این مدل هنگام نبود برق می توان از باتری استفاده کرد.

راهبند هیدرولیک

شامل پمپ، محفظه روغن، موتور الکتریکی، سیلندر می باشد.نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که باروشن شدن موتور، روغن با فشار بالا و به کمک پمپ، از مخزن وارد سیلندر می شود.در این حین پیستون به سمت بالا و پایین به حرکت در می آید. همچنین انتهای پیستون به شفت متصل شده و میله راهبندنیز به شفت، که با حرکت سیلندر، نیرو بر بازو وارد شده و باعث حرکت بازو می شود.

راهبند هیدرولیک در مکان های پر تردد بسیار مناسب بوده و براساس ولتاژ در دو نوع ۲۲۰و لت و ۲۴ ولت موجود است.

اجزای راه بند

راهبند چیست؟

شامل بدنه، بازو، سیستم محرک، مرکز کنترل راهبند می باشد

بدنه راهبند

قسمت اصلی یک راه بند بدنه می باشد و به عنوان تکیه گاه بازو نیز عمل می کند متریال استفاده شده از فولاد گالوانیزه بوده که در برابر هر گونه ضربه احتمالی مقاوم باشد. همچنین تمام قطعات الکتریکی و مکانیکی در این بخش قرار می گیرد.

بازو راهبند

میله ای متصل به بدنه که بازو یا بوم نام دارد و از جنس آلیاژ آلومینیوم بوده که هم وزن سبکی دارد و هم از استحکام بالایی برخوردار است. وظیفه کلی این قسمت کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه می باشد که از سوی مرکز کنترل و تائید احراز هویت، به سمت بالا حرکت کرده و اجازه عبور می دهد. طول بازو براساس قدرت موتور ۴، ۶، ۸ ،۱۲ متر تولید می شود.

سیستم محرک

شامل مجموعه موتور و فنر می باشد. که وظیفه فنر ایجاد تعادل در بازو راهبند هنگام حرکت است به طوری که بخشی از وزن میله به این بخش وارد می شود. موتور سیستم باعث کاهش استهلاک مکانیکی میشود و در دو مدل الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم می شود.

مرکز کنترل

وظیفه اصلی این بخش کنترل نحوه عملکرد سیستم محرک را دارد و با دریافت اطلاعات ازسنسورهای ایمنی دستور بالا و پایین رفتن میله را صادر می کند. مدار فرمان بر اساس ولتاژ در دو نوع ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت موجود است.

سیستم این دستگاه معمولاً از طریق سیستم رایانه ای، ریموت، سنسور مادون قرمز، از طریق سیستم کنترل اتاق نگهبانی و سیستم کارت مغناطیسی فرمان می گیرد.

کاربرد راهبند

از راه بند اتوماتیک در مکان های مختلفی همچون مجتمع تجاری، هتل ها، ساختمان مسکونی، بیمارستان، پارکینگ، کارخانه و دانشگاه به راحتی استفاده کرد.

نصب راهبند

نکات مهم قبل از نصب راهبند

  • محل نصب بایستی حدود ۴۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد تا هنگام حرکت بادیوار برخورد نکند
  • در صورت وجودمانع مانند شاخه درخت یا کابل بایستی در صورت امکان آن مانع رفع شود و یا محل نصب فونداسیون تغییر کند.
  • هنگام نصب فونداسیون توجه شود که در مسیر باغچه یا آب نباشد.
  • توجه به محل تردد عابر پیاده، تا هنگام عبور به تیرک برخورد نکند
  • فاصله اتاق نگهبانی تا بازو به طوری که هنگام عمود شدن با ساختمان پشت دستگاه برخورد نکند

فروشگاه گودال باسال های تجربه درخشان در حوزه سیستم حفاظتی، جک پارکینگی، کرکره برقی، راهبند و با مشاوره و نصب سریع و آسان رضایت مشتریان را به همراه داشته است. شما همراهان می توانید با مراجعه به وبسایت kiansell.com از تمامی خدمات این فروشگاه بهره مند شوید.

مزایای راهبند

افزایش امنیت

مهمترین مشخصه بالا بردن امنیت می باشد.چرا که بر تردد خودرو کنترل داشته و از ورود افراد ناشناس جلوگیری می کند.

کنترل ترافیک

در مکان هایی با محدودیت تردد و پارک ماشین، راهبند پارکینگی بهترین گزینه است.

حفظ حریم خصوصی

از ورود افرادغیر مجاز به ملک شخصی جلوگیری می شود

مقاومت بالا

یک راهبند اتوماتیک در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی و پوسیدگی مقاوم بوده و کمتر به تعمیرنیاز دارد.

حرکت هنگام قطعی برق

در صورت قطعی برقی به راحتی می توانید به صورت دستی به بالا حرکت داده و اجازه ترددخودرو را دهید.

تنوع از لحاظ ظاهری وکاربری

خرید راهبند

هنگام خرید این محصول باید تمام فاکتورها از قبیل کارکرد، بودجه خرید، میزان تردد، برند و نوع کاربری ورودی را در نظر گرفت.

انواع اتصال سیستم کنترل تردد با راهبند

سیستم پلاک خوان

این سیستم در اماکنی که باید سرنشین خودرو احراز هویت و تائید شود به کار می رود. دو دوربین در بخش ورودی و خروجی پارکینگ نصب شده و بعد از تائید هویت با عکس از سرنشین و پلاک خودرو اجازه ورود داده می شود.

سیستم RFID

در این سیستم برچسبی روی شیشه خودرو نصب شده و در فاصله ۱۰ متری با تائید هویت، خودرو بدون توقف وارد پارکینگ می شود.همچنین قابل استفاده در انواع راهبند ستونی و اهرمی است.

دستگاه کارتخوان

در مقایسه با سایر سیستمها از هزینه کمتری برخوردار بوده که روش آن به این صورت است که کارت را نزدیک ریدر کرده و راهبند باز می شود.

انواع راهبند

راهبند بازویی

این راهبند پارکینگ در دو نوع ساده و شکسته تولید می شود و قابل نصب در اماکن پر تردد مانند پارکینگ عمومی، تجاری و مسکونی است. از مشخصات این محصول گارنتی محصول، نصب آسان، استفاده در تردد بالا، عمر مفید محصول و قطعات با کیفیت می باشد.

طول بازو این نوع راهبند ۲، ۳، ۴، ۶ متری می باشد.

راهبند بازو شکسته در وروردی هایی که محدودیت ارتفاع دارند نصب می شود و در دو نوع ۹۰ درجه و ۱۸۰ درجه ارائه می شود.

راهبند چیست؟

راهبند ستونی

به دلیل ظاهر زیبای این نوع راهبند در مکانهایی که زیباسازی فضا اهمیت دارد استفاده می شود. راهبند ستونی یا بولارد به شکل استوانه بوده و داخل زمین و در ارتفاع ۱.۵ متری نصب می شود. از جنس فولاد است که در برابر هرگونه ضربه ای مقاوم می باشد و معمولاً در مراکز امنیتی و نظامی به کار می رود.به خاطر جنس بدنه این نوع راهبند در برخورد خودرو با مانع صدمات جدی بر خودرو و سرنشین وارد می شود.

اجزای راهبند ستونی شامل

سیستم محرک، مرکز کنترل، محفظه قرارگیری قطعات و استوانه از جنس فولاد می باشد.

راهبند زنجیری

از پر کاربردترین مدل های راهبند می باشد که طرافداران خاص خود رادارد. قابل استفاده در ساختمان هایی با تردد بالا که محدودیت ارتفاع دارند و فضای کافی برای بالارفتن بازو ندارند استفاده می شود. در مکانهایی با ورودی های ۶ تا ۱۶ متر مناسب است.

کد خبر 601228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.