تایید اقدامات سازمان پارک‌های اصفهان برای مدیریت درختان خطرآفرین

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری کارگروه نشست تخصصی درختان خطرآفرین، گفت: اقدامات انجام شده در راستای شناسایی و حذف درختان خطرآفرین توسط کارشناسان مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: کارگروه نشست تخصصی درختان خطرآفرین با حضور اساتید علوم باغبانی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقات کشاورزی و متخصصان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست روش‌های فعلی در فرایند شناسایی و مدیریت درختان خطرآفرین بررسی و چک‌لیست‌های سلامت درختان عرصه‌های فضای سبز که رفع خطر شده است، ارزیابی شد و معضلات و چالش‌های پیش‌رو در مدیریت درختان خطرآفرین مورد بحث و تبادل نظر علمی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات انجام شده در راستای شناسایی و حذف درختان خطرآفرین از سوی کارشناسان مورد تأیید قرار گرفت، تصریح کرد: هرس درختان جوان، پاکسازی و سربرداری درختان نارون و برخی از درختان چنار جهت کاهش ارتفاع درختان و افزایش استحکام شاخه و دستک‌های فرعی به منظور جلوگیری از ایجاد شکستگی در تنه درختان مورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این نشست به ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های جدید نظیر توموگرافی جهت شناسایی درختان خطرآفرین از سوی کارشناسان اشاره شد.

عرفان‌منش با اشاره به استفاده از روش توموگرافی برای تشخیص پوکی درختان، گفت: توموگرافی روشی برای ارزیابی تراکم چوب درختان به شیوه‌های غیرمخرب است که با استفاده از اسکن چوب تنه درخت انجام می‌شود.

وی افزود: در این روش با محاسبات بیومکانیکی بر اساس اندازه و بزرگی تاج و ضریب آیرودینامیکی تاج در زمان پربرگی، متوجه می‌شویم که درخت در برابر وزش باد تا چه میزان توانایی مقاومت دارد و اعلام می‌شود که هر درخت با توجه به میزان تراکم بافت داخلی تنه چه اندازه قدرت مقاومت در برابر باد دارد.

کد خبر 601211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.