امیدوارم ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در ۴سال تحقق یابد

وزیر راه‌وشهرسازی گفت: مسکن، یک‌ساله ساخت نمی‌شود و طراحی، زمان‌بر است اما تاکنون توانسته‌ایم اراضی ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را تأمین کنیم؛ امیدوارم ظرف دو سال عملیات اجرایی ساخت دو میلیون واحد را انجام دهیم.

به گزارش ایمنا، رستم قاسمی شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی پایش، درباره اینکه چه اقداماتی در حوزه مسکن طی یک سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: فاصله موجود در بخش مسکن ناشی از انجام‌نشدنِ اقدامات در دولت گذشته بود و این موضوع، موجب افزایش قیمت مسکن شد.

وی با تأکید بر اینکه ساخت یک‌ونیم میلیون واحد را از فنداسیون و ساخت ابتدایی آغاز کرده‌ایم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش روی دولت، تأمین زمین بود و بسیاری از دستگاه‌ها همکاری نکردند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تنها چهار درصد از اراضی دستگاه‌ها تاکنون به وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفته و مابقی، زمین‌های در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده است. اراضی این یک‌ونیم میلیون واحد مسکونی که ساختشان آغاز شده، تماماً متعلق به وزارت راه و شهرسازی بوده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: مسکن، یک ساله ساخت نمی‌شود و طراحی، زمان‌بر است اما تاکنون توانسته‌ایم اراضی ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را تأمین کنیم و امیدوارم ظرف دو سال عملیات اجرایی ساخت دو میلیون واحد را انجام دهیم.

وی گفت: اجرای این پروژه‌ها در ریل خوبی قرار گرفته و وزارت راه شهرسازی تا پایان شهریورماه اراضی دو میلیون واحد دیگر را تأمین می‌کند تا ساخت واحدهای مسکونی شروع شود؛ امیدوارم تعهد دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال تحقق یابد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در امر مسکن عقب هستیم، باعث افزایش دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی‌کردن فرامین رهبر معظم انقلاب درخصوص مشکلات بخش مسکن شده است؟ اظهار کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب، یک فرمان بود و باید آن را اجرا کنیم؛ به‌دنبال عملی‌کردن تعهدات خود هستیم و صحبت‌های رهبر انقلاب، مسئولیت ما را زیادتر کرد تا فاصله عرضه و تقاضا در بخش مسکن کاهش یابد و مردم بتوانند با قیمت کمتری خانه بخرند.

منبع: ایرنا
کد خبر 601207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.