مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «کاشت بیش از ۱۲۰۰ مترمربع چمن رول شده طبیعی در چهارباغ»، «کمک‌های دولت برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تصویب شد»، «آغاز عملیات اجرایی ساماندهی جاده جلوان تا قبل از پایان سال»، «ایستگاه ورزش صبحگاهی ویژه زنان در پارک بهشت ایجاد می‌شود»، «امضای یک تفاهم‌نامه برای تحقق اهداف شهر اسلامی در اصفهان»، «طرح رونق گردشگری از سوی شهرداری اصفهان تهیه شود»، «توان خدمت به شهر را افزایش می‌دهیم»، «کاهش ترافیک اصفهان با اجرای تقاطع تابان به آسمان»، «اساسنامه سازمان گردشگری بازنگری شود» و «تحقیق و تفحص از شهرک شهید کشوری تمدید شد» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

کاشت بیش از ۱۲۰۰ مترمربع چمن رول شده طبیعی در چهارباغ

محمدعلی سمیعی، مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: بیش از ۳۰۰ مترمربع چمن‌های رول شده طبیعی که در نوع خود بی‌نظیر است، در قسمت‌های آفتاب‌گیر چهارباغ از سمت خیابان آمادگاه به سمت میدان انقلاب در حال کاشت است و تا پایان شهریورماه ۱۲۰۰ متر از این نوع چمن در چهارباغ کاشته خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۳۰ هزار گیاه پاپیتال، همچنین بیش از ۱۰ گونه گل جهت حفظ زیبایی منظر و افزایش نشاط و آرامش شهروندان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در چهارباغ عباسی در حال کاشت است.

کمک‌های دولت برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تصویب شد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ویژه بررسی مشکلات و برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهر اصفهان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار در وزارت کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر اصفهان، میزان کمک دولت در احداث و راه‌اندازی خط دو مترو و افزایش قطارهای خط یک مترو، زمان تحویل اتوبوس‌های خریداری شده و بازسازی اتوبوس‌ها، در نظر گرفتن ۵۰ اتوبوس برقی، پیگیری بیمه رانندگان تاکسی و سهمیه نوسازی ناوگان تاکسی، نحوه وصول در آمدهای ناشی از طرح lez و عوارض آلایندگی تصویب شد.

آغاز عملیات اجرایی ساماندهی جاده جلوان تا قبل از پایان سال

علیرضا ستوده، مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه ساماندهی جاده جلوان تا قبل از پایان سال کلید می‌خورد که با تکمیل آن بخشی از مشکلات محله جلوان و شهرک نگین رفع خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه پس از ابلاغ مصوبه از سوی استانداری اصفهان، در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه محدوده شمال شرقی اصفهان، محله‌های منفصلی همچون حصه و جلوان در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری به عنوان یکی مناطق حاشیه‌ای شکل گرفته است که مسیر دسترسی به این محله‌ها با مشکلاتی همراه بود، افزود: با توجه به اینکه بخشی از مسیر دسترسی به محله‌های پیرامونی اصفهان در حریم شهر واقع شده است و اقدامات عمرانی در حریم شهرها، نیازمند مصوبات خاص است، باید مراحل قانونی و اداری آن طی می‌شد تا بتوانیم مسیری ایمن و عریض را برای این محدوده‌ها پیش‌بینی کنیم.

ایستگاه ورزش صبحگاهی ویژه زنان در پارک بهشت ایجاد می‌شود

علی باقری، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از ایجاد ایستگاه ورزش صبحگاهی ویژه زنان در پارک بهشت خبر داد و گفت: تجهیزات لازم خریداری شده است و به‌زودی نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این منطقه ۵.۳ متر مربع و طول مادی‌ها ۲۲ کیلومتر است گفت: منطقه هشت بیشترین مادی را در سطح مناطق دارد که یکی از معضلات نگهداری فضای سبز است.

امضای یک تفاهم‌نامه برای تحقق اهداف شهر اسلامی در اصفهان

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از انعقاد تفاهم‌نامه بین این معاونت و ستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه‌های علمیه کشور با رویکرد همکاری‌های علمی، پژوهشی و اجرایی در کنار تبادل تجربیات موفق منطبق بر الگوی ایرانی اسلامی، همچنین پیشرفت اهداف گام دوم انقلاب، خبر داد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با محوریت دبیرخانه شهر اسلامی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و با رویکرد همکاری‌های علمی، پژوهشی و اجرایی در کنار تبادل تجربیات موفق منطبق بر الگوی ایرانی اسلامی، همچنین پیشرفت اهداف گام دوم انقلاب یعنی شهر ایرانی اسلامی طیب، تنظیم و منعقد شد که امیدواریم هر دو طرف این تفاهم‌نامه بتوانند در توسعه مبانی و رویکردهای شهر اسلامی تأثیرگذار باشند.

طرح رونق گردشگری از سوی شهرداری اصفهان تهیه شود

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان باید طرحی برای رونق گردشگری و توسعه آن جهت افزایش درآمد اقتصادی شهر تهیه کند.

وی افزود: در شورای اسلامی شهر این مهم بررسی شد که برای تحقق درآمد اقتصادی باید از ظرفیت‌های موجود بهره بُرد یا سازمان گردشگری را راه‌اندازی کنیم، حال این سوال مطرح است که شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان ظرفیت انجام مأموریت‌های نوین با دید درآمد اقتصادی در شهر را دارد.

توان خدمت به شهر را افزایش می‌دهیم

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین نشست میز تجربه شهرسازی، گفت: این نشست که نخستین میز تجربه شهرسازی و معماری شهرهای استان اصفهان است، بسیار کارآمد و هدفمند برگزار و درخواست‌ها و مشکلات مرتبط با شهرسازی شهروندان شهرهای مختلف استان اصفهان مطرح شد.

وی ادامه داد: تجربیات مسئولان شهرسازی و معماری شهرداری‌ها و رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان در این نشست به اشتراک گذاشته شد تا بتوانیم با استفاده از آنها مشکلات مردم را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم و امیدوارم این انسجام و همدلی باعث شود اگر در شهری مسئولان آن شهر برای رفع یک مشکل در گذشته راه‌حلی به دست آورده‌اند، آن را در میز تجربه به اشتراک بگذارند تا دیگر شهرداری‌ها نیز برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان خود از آن استفاده کنند.

کاهش ترافیک اصفهان با اجرای تقاطع تابان به آسمان

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورت اجرای کامل پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان بار ترافیک منطقه ۱۴ و ترافیک عمومی منتقل می‌شود، همچنین مشکلاتی که در خصوص مباحث ایمنی در آن منطقه وجود دارد، نیز به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال بلوار تابان به آسمان انجام و دیواره‌ها کار شده است، ادامه داد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، لذا در تلاش هستیم تا طول زمان بهره‌برداری کاهش یابد.

اساسنامه سازمان گردشگری بازنگری شود

سیدامیر سامع، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان باید یک بسترساز مناسب و هماهنگ‌کننده جهت توسعه امکانات گردشگری در شهر باشد.

وی با اشاره به تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: ابتدا باید شرح وظایف و اهدافی که در اساسنامه سازمان گردشگری در گذشته تصویب شده است را بررسی و بازنگری کنیم، سپس چهارچوب‌های موتور محرک آن تهیه شود.

تحقیق و تفحص از شهرک شهید کشوری تمدید شد

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه موضوعات شهرک شهید کشوری گسترده بوده است و تنها مرتبط با مدیریت شهری نیست، هیئت تحقیق و تفحص نتوانست در سه ماه مقرر قانونی موضوع را جمع‌بندی کند، از این‌رو شورای اسلامی شهر با درخواست تمدید موافقت کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات متعدد و شکایت‌های مردمی و پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر در رابطه با تحقیق و تفحص از وضعیت شهرک شهید کشوری و زمین‌های چشمه طوطی، هیئت مربوطه با حضور هفت نفر از اعضای شورای ششم شهر با ریاست رئیس کمیسیون پایش شورای اسلامی شهر، ابتدای امسال تشکیل شد.

کد خبر 601199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.