طرح‌های کودک و نوجوان؛ گامی در راستای توسعه شهر تیران

طرح‌های ویژه کودکان و نوجوانان برای حمایت از سرمایه‌های اجتماعی، گامی آینده‌نگرانه در توسعه شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوران کودکی و نوجوانی از مقاطع مهم زمانی در تربیت اشخاص به شمار می‌رود و چنان‌چه به رشد افراد در این دوران توجه شود، سرمایه انسانی حفظ می‌شود و جایگاه انسان رشد پیدا می‌کند. مدیران شهری با هم‌افزایی میان‌بخشی قادر به حفظ و پویایی سرمایه انسانی برای آینده و کاهش آسیب‌ها و معضلات ناشی از کمبود نیازهای فکری و روحی در دوران کودکی و نوجوانی هستند.

مدیریت شهری تیران در دوره ششم با نگاه جامع به آینده شهر، نیازهای نوجوانان و کودکان را در نظر گرفته و برای این قشر برنامه‌ریزی کرده است. تأمین نیازهای زیرساختی و فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان از اقدامات مؤثر در این عرصه است.

توجه به کودکان و نوجوانان در تبلیغات شهری

حسن حجتی، شهردار تیران در جریان بازدید از طرح‌های کودکان و نوجوانان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان نشاط، اظهار کرد: توجه به حوزه کودکان، نصب تندیس و المان با موضوع کودک و توجه به قشر کودک و نوجوان، از موضوعات مورد نظر مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: احداث سرویس بهداشتی، آلاچیق و توسعه خدمات شهری در میدان نشاط از برنامه‌های پیش روی مدیریت شهری است.

شهردار تیران با بیان اینکه ظرفیت خوبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان وجود دارد که با هم‌افزایی میان‌بخشی قادر به تأمین نیازهای شهر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در تبلیغات شهری به موضوع کودکان و نوجوانان توجه و فرهنگ‌سازی برای توجه به نیازها و شرایط این دوران انجام می‌شود.

طرح‌های کودک و نوجوان گامی در راستای توسعه شهر

استعدادهای کودکان و نوجوانان نیازمند حمایت است

اکرم یوسفی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران نیز در این خصوص تصریح کرد: استعدادهای زیادی میان کودکان و نوجوانان در رشته‌های مختلف نهفته است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اگر به نیازها و استعدادهای این قشر از جامعه توجه شود، شاهد پیشرفت آنان در سطح ملی خواهیم بود و فرصتی برای آینده شهر ایجاد می‌شود.

وی نبود المان و فضاهای تبلیغات برای کودکان را از چالش‌های شهر عنوان و تاکید کرد: این قشر نیازمند توجه هستند و توجه به نیازهای آنان، آینده جامعه را تضمین می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران، تصریح کرد: المان‌های هنری در سطح شهر و توجه به نیازهای کودکان می‌تواند در ترویج فرهنگ تربیتی و احساس مسئولیت برای این افراد کارآمد باشد.

کد خبر 601197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.