منافع بازنشستگان شهرداری تأمین شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرمایه‌های کارکنان بازنشسته شهرداری در سازمان بازنشستگی باید حفاظت و صیانت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _چهارشنبه نهم شهریورماه_ در بازدید از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و اشاره به ضرورت تکریم بازنشستگان از سوی این سازمان و بررسی آخرین وضعیت آنها، اظهار کرد: مدیران سازمان بازنشستگی به گونه‌ای رفتار و عمل کنند که بازنشستگان این سازمان را محلی برای رفع معضلات و مشکلات خود بدانند.

وی ادامه داد: سرمایه‌های کارکنان بازنشسته شهرداری در سازمان بازنشستگی باید حفاظت و صیانت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حل و فصل دعاوی حقوقی جاری سازمان بازنشستگی در حوزه سرمایه‌گذاری و املاک یک مأموریت مهم برای این سازمان به حساب می‌آید که منافع بازنشستگان شهرداری باید در آنها تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام سرمایه گذاری‌های جدید و ایجاد ارزش افزوده برای بازنشستگان از دیگر موضوعاتی است که باید از سوی سازمان بازنشستگی مد نظر قرار گیرد، از مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران و مدیران و معاونان این سازمان به دلیل ساماندهی فعالیت‌ها و پیگیری مطالبات بازنشستگان خواستار نظارت مستمر بر شرکت‌های زیرمجموعه برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف تشکر می‌کنم.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به تصمیمات انجام شده در خصوص پرداختی ماهیانه بازنشستگان کسری بودجه‌ای در این حوزه ایجاد می‌شود و کمیسیون بودجه این آمادگی را دارد تا همراهی لازم را در این خصوص با این سازمان داشته باشد.

وی اضافه کرد: در جریان این بازدید چگونگی جبران هزینه‌های سازمان بازنشستگی و نحوه پرداخت تعهد شهرداری در زمینه کسورات بازنشستگان شهرداری، چگونگی تأمین سبد کالا، تورهای تفریحی و زیارتی و وام بازنشستگان مورد بررسی قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اصلاح حقوق و رساندن آن به کف دریافتی بازنشستگی برای ۲۸۰ نفر از کارکنان متوفی شهرداری که در سنین جوانی فوت شده و میزان پرداختی آنان کمتر از ۲۵ سال بود نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا بودجه ترمیم حقوق در این زمینه مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: در جریان این بازدید رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گزارشی از وضعیت بازنشستگان، پرداختی‌ها، کسورات و وضعیت شرکت‌ها این سازمان ارائه داد.

کد خبر 601194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.