بیکاری مهم‌ترین عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاغل نبودن و بیکاری موجب گسترش بزه‌ و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _چهارشنبه نهم شهریورماه_ در ادامه سلسله نشست‌های خود در مناطق با زنان فعال، کارآفرین و نخبه، در منطقه ۱۶ شهرداری تهران حضور یافت و پس از استماع صحبت‌ها و دغدغه‌های زنان این منطقه، اظهار کرد: رویکرد شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر کرده و موضوعات اجتماعی برای مسئولان در سطوح ملی و شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در این دوره مدیریت شهری پیگیری شد، ارائه خدمات بیشتر به افراد دارای معلولیت بوده است، ادامه داد: جهت مناسب‌سازی بوستان‌ها و معابر و ارائه خدمات حمل‌ونقل به این قشر بودجه قابل توجهی اختصاص داده شده است تا معضلات موجود رفع شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه محلات مختلف در مناطق مشکلات متنوع و متفاوتی دارند، لذا با راهکار و رویکرد ثابت نمی‌توان در هر محله اقدامات مشابهی انجام داد، در همین راستا نیازمند همکاری و همراهی شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها جهت شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکار هستیم.

وی افزود: پیرامون شناسایی و کشف استعدادها در مناطق جهت شناسایی استعداد زنان طرح‌هایی مانند «ریحان‌شهر» و «قهرمان‌شهر» راه‌اندازی شده است که پس از شناسایی زنان توانمند، نسبت به آموزش آنها اقدام خواهد شد.

نجفی تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب گسترش شیوع بزه می‌شود، شاغل نبودن و بیکاری افراد است.

وی گفت: در صورتی که شرایط برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی فراهم شود، تا حدودی نیز این معضلات کاهش خواهد یافت، چرا که بسیاری از افراد به واسطه بیکاری به بزه تمایل می‌یابند. سعی شده است در این دوره از مدیریت شهری به کارآفرینی اجتماعی توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر 601189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.