مدیریت پسماند خرم‌آباد در گرو تامین اعتبار

رئیس سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد گفت: طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهری تهیه شده و به تأیید کارگروه استان رسیده است، اما برای اجرای آن نیاز به اعطای تسهیلات داریم.

رضا دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهری، پروژه‌های حوزه پسماند تعریف شده و آماده اجرا است.

وی افزود: روزانه بیش از ۴۵۰ تن زباله از شهر خرم‌آباد بیرون برده می‌شود و اجرای طرح تفکیک از مبدا ضرورت دارد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدا، بی‌خطرسازی، دفع بهداشتی پسماندهای پزشکی، سامان‌دهی دفع پسماندها اعم از حصارکشی، جداول و طرح سامان‌دهی نخاله‌های ساختمانی شهر خرم‌آباد از جمله مواردی است که در این طرح دیده شده است.

دریکوندی، سرانه زباله هر فرد را ۷۵۰ گرم عنوان و تصریح کرد: پسماندهای روزانه شامل پسماندهای عادی، پزشکی ویژه کشاورزی، صنعتی و خارجی است که هر کدام تعریف خاص خود را دارد.

وی به بحث امحای زباله‌های بهداشتی اشاره و تاکید کرد: پسماندهای بیماری‌زا، عفونی و قرمز از دیگر پسماندهای شهر خرم‌آباد است که طبق قانون مدیریت پسماند هر تولیدکننده زباله موظف به امحای زباله و بی‌خطرکردن آن است و بیمارستان‌ها باید زباله‌های عفونی را به بی‌خطر تبدیل کنند، اما این مهم رعایت نشده است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد گفت: بدون شک مدیریت صحیح مواد زائد جامد به تنهایی از عهده سازمان‌های مسئول نظیر شهرداری‌ها برنمی‌آید و این وظیفه تک‌تک شهروندان است که در این خصوص مشارکت جدی و فعالانه داشته باشند.

کد خبر 601159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.