این فصل اهداف بزرگی داریم/هجمه‌ها علیه قرارداد بازیکنان عجیب است!

«متاسفانه برخی تیم‌ها بازیکنان خارجی ضعیفی جذب می‌کنند و با آن‌ها قرارداد خوب یک‌ساله امضا می‌شود؛ در طول سال نیز حدود چند بازی انجام می‌دهند و به محض اینکه از تیم جدا شدند، تمام مطالبات خود را دریافت می‌کنند، اما بازیکن ایرانی اگر بخواهد حقش را بگیرد، مراحل اداری آن یک‌سال زمان می‌برد!»

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید محمدزاده بازیکن فعلی آلومینیوم اراک، سابقه بازی در تیم‌های سایپا و ذوب‌آهن را در کارنامه خود دارد. محمدزاده از فصل گذشته در خط دفاعی اراکی‌ها توپ می‌زند.

وی پس از حضور «مهدی تارتار» از جمع ذوبی‌ها جدا شد، اما با باشگاه اصفهانی دعوای حقوقی داشت که پس از تفاهم با ذوب‌آهن و اعطای تخفیف توانست مطالبات خود را از آنان دریافت کند. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی درخصوص آخرین وضعیت تیم آلومینیوم و دیگر حواشی با این بازیکن داشته است که در ادامه می‌خوانید:

عملکرد آلومینیوم را در فصل گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اگر بدشانس نبودیم، فصل پیش می‌توانستیم قهرمان جام حذفی شویم و به نظر می‌رسد جایگاه خوبی کسب کردیم. عملکرد خوب پارسال باعث شده وظیفه ما برای فصل جاری سنگین‌تر شود و بهتر کار کنیم.

فصل جدید را با دو شکست شروع کردید؛ نظرتان در رابطه با این موضوع چیست؟

در شروع لیگ، این اتفاقات طبیعی است زیرا هماهنگی بازیکنان کامل نیست، شرایط ایده‌آلی وجود ندارد و به خاطر بدنسازی سنگین، بدن‌ها افت می‌کند؛ اما آن باخت یک اتفاق بود، هرچند در بازی اول یک موقعیت هم به هوادار ندادیم و در بدترین شرایط هم نباید بازی را واگذار کنیم، اما فوتبال این شرایط را هم دارد که اگر از تک‌موقعیت‌ها استفاده نکنیم مجازات می‌شویم. در بازی با آبادان موفق شدیم باخت هفته اول را جبران کنیم.

از سرمربی تیم بگویید. تجربه کار با مهدی رحمتی چگونه است؟

کار با این مربی لذت‌بخش است و موجب یکدلی و رفاقت در تیم می‌شود. رحمتی شخصیت بزرگی دارد، فوتبالیست بزرگی بوده و در حرفه جدید خود یعنی مربیگری نیز آینده روشنی دارد. زمانی که وی بازیکن بود، ما با هم دوست بودیم و این موضوع برایم شیرین و باعث افتخار است که با او کار می‌کنم.

برای فصل جاری تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، فولاد، تراکتور، سپاهان و گل‌گهر با بازیکنانی خوبی بسته شدند، بازی مقابل این تیم‌ها چگونه است و آیا تیم شما هم خوب بسته شده است؟

نخست باید بگویم امیدوارم این هجمه‌ها که علیه مبلغ قراردادها وجود دارد، تمام شود. هر تیمی که هزینه کند، تیم خوب می‌بندد و ما از دیدن عملکرد آن لذت می‌بریم. فوتبال ما اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید برای آن هزینه شود، نمی‌توان فقط از نداشتن اعتبار نالید. برای مثال سپاهان مربی باکیفیتی آورده است که بازیکنان با این مربی پیشرفت می‌کنند و تیم هم نتیجه می‌گیرد. تیم‌هایی که هدف دارند، باید هزینه کنند.

مشکل دیگر این است که متأسفانه مشکلات زندگی مردم با فوتبالیست‌ها مقایسه می‌شود، درحالی‌که این مشکلات معیشتی به فوتبالیست‌ها ربطی ندارد و هیچ جای دنیا این‌گونه نیست. یک‌سری از مربی‌ها بیشتر از بازیکن پول می‌گیرند، اما در مصاحبه‌ها حرف از بالا رفتن قیمت بازیکنان می‌زنند.

تیم‌هایی که برای قهرمانی بسته شدند هزینه هم کردند که به نظر من این حدود ۷ تیم این شرایط را دارند و دیگر تیم‌ها برای ماندن در جدول تلاش می‌کنند.

از پست بازی و منطقه‌ای که در زمین کار می‌کنید صحبت کنید. خط دفاعی تیم آلومینیوم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دو نفر از بازیکنان فیکس سال گذشته از تیم جدا شدند و بازیکنان خوبی جذب کردیم. با وجود اینکه بازی‌های دوستانه و تمرین زیاد داشتیم، باز هم نیاز است که با هم هماهنگ شویم.

سال گذشته تا یک قدمی جام حذفی رفتید، فکر می‌کنید امسال هم می‌توانید تا این مرحله پیش بروید؟

درحال‌حاضر نمی‌توان گفت که به فینال می‌رویم یا خیر، امسال هدف بزرگی داریم و می‌خواهیم یک نتیجه خوب بگیریم.

مبلغی از ذوب‌آهن طلبکار بودید، آیا این پول به شما داده شد؟

متأسفانه برخی تیم‌ها بازیکنان خارجی ضعیف جذب می‌کنند که با آن‌ها قرارداد خوب یک‌ساله امضا می‌شود؛ در سال هم حدود چند بازی انجام می‌دهند و به محض اینکه از تیم جدا شدند، تمام مطالبات خود را هم دریافت می‌کنند؛ اما بازیکن ایرانی اگر بخواهد حق خود را بگیرد، مراحل اداری آن یک‌سال زمان می‌برد و با توجه به تورم، ارزش پول کم می‌شود؛ حتی بعد از یک‌سال که می‌خواهی پولت را بگیری یا باید با باشگاه توافق کنی یا ۶ ماه دیگر هم منتظر باشی! من هم بعد از صحبتی که داشتم، تخفیفی حدود ۷۰ میلیون تومانی به باشگاه ذوب‌آهن دادم و بعد از یک‌سال‌ونیم طلبم را دریافت کردم.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد رفتارهای خوبی از ذوبی‌ها ندیده‌اید

ذوب‌آهن تیم گذشته من است و نمی‌توانم خیلی چیزها را بگویم، اما یکی از شاهکارهای بزرگ این باشگاه رفتارشان با قاسم حدادی‌فر بود!

با توجه به اینکه تنها چهار هفته از لیگ گذشته، هجمه زیادی علیه قضاوت داوران شکل گرفته است. فکر نمی‌کنید خیلی زود شاهد این اتفاق هستیم؟

تا حدودی حق را به باشگاه‌ها می‌دهم زیرا اشتباهات داوری زیاد شده است؛ چراکه ما نمی‌توانیم VAR را به فوتبال‌مان بیاوریم تا حق تیم‌ها ضایع نشود. باشگاه‌ها برای حضور در لیگ برتر هزینه و برنامه‌ریزی می‌کنند، اما با یک اشتباه نتیجه مسابقه عوض می‌شود و آن‌ها مجبور هستند اعتراض کنند تا حقشان تضییع نشود. قطعاً داوران به‌عمد اشتباه نمی‌کنند و این موضوع سهوی است، اما زمانی که اشتباهات زیاد می‌شود، باشگاه‌ها به این اشتباهات معترض می‌شوند.

کد خبر 601157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.