کم کردن عرض کارون صحت ندارد/ ۲ هزار شکایت در دیوان عدالت اداری

شهردار اهواز با بیان اینکه موضوع کم کردن عرض کارون صحت ندارد، گفت: بیش از دو هزار پرونده از شهرداری اهواز در دیوان عدالت اداری وجود دارد که برای حل آنها برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها به دلیل وسعت فعالیت و وظایف دائم مورد اعتراض و شکایت مردمی قرار می‌گیرند که در دادگاه‌های شهر و استان به آنها رسیدگی می‌شود و در صورتی که نیاز به مراجع بالاتر از سوی دادگاه تجدید نظر باشد، شکایت از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون، دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردمی از دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است، در حالی که شهرداری یک نهاد مستقل عمومی و غیردولتی، اما حاکمیتی است.

شهردار اهواز تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ پروانه‌ای برای ساختمان یکی از شهروندان صادر شده است در پی آن همسایه این ملک از مالک شکایت می‌کند، این شکایت هم در دادگاه بدوی و هم دادگاه تجدید نظر رد می‌شود و به همین دلیل درخواست ابطال پروانه ساختمان را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کند، این درخواست نیز هم در دیوان عدالت اداری و هم در تجدید نظر آن رد می‌شود اما به دلیل حضور نداشتن شهردار در دادگاه حکم انفصال سه ماهه برای شهردار اهواز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: متصدی و مدیر شهرداری، شخص شهردار است و حکم باید برای شهردار ابلاغ می‌شد، اما حکم صادر شده برای شهرداری و واحد حقوقی ابلاغ شده بود و به همین دلیل واحد حقوقی دفاعیات خود را برای دیوان عدالت اداری ارسال کرد و این دفاع سبب رد شکایت شاکی شد، اما بر اساس گفته قاضی پرونده، شخص شهردار باید در دادگاه حضور پیدا می‌کرد که با پیگیری‌های انجام شده، ایراد شکلی رأی که خطاب به شهرداری بوده است و نه شهردار، مورد تأیید قرار می‌گیرد و در نتیجه انفصال از خدمت لغو شد.

امینی افزود: بیش از دو هزار پرونده علیه شهرداری اهواز در دیوان عدالت اداری وجود دارد که نزدیک به ۱۵۰۰ پرونده فعال مربوط به ۳۰ سال پیش تاکنون است و باید شهردار وقت پاسخ بدهد که با توجه منافع شهر پیگیری لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

آینده روشن در خدمات شهری با ایجاد زیرساخت مناسب

وی تاکید کرد: درآمدهای شهرداری اهواز همانند سایر شهرداری‌ها از مردم و دریافت عوارض مختلف تأمین می‌شود، اما به دلایل مختلف و وضعیت اقلیم دارای مشکلات زیادی است، اقداماتی که برای کاهش مشکلات مردم باید دهیم، ساماندهی وضعیت خدمات شهری از نظر زیرساختی است؛ اگر چه در حال حاضر اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، قابل مشاهده نیست، اما آینده خوبی برای خدمات شهری اهواز متصور هستیم.

امینی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری اهواز گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی (دانشگاه چمران) با وجود اینکه در ابتدای راه با سرعت خوبی پیشرفت داشت، اما به مرور تعطیل شد که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، در مهرماه سال‌جاری مسیر مستقیم آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی تا آذرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تقاطع شهید کجباف (چهار شیر) نیز پنج سطح بود که پروژه ال ۳۰۰ به بهره‌برداری رسید، همچنین با تعیین پیمانکار سطح ال ۴۰۰ پس از پایان روال اداری آغاز به‌کار خواهد کرد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

برنامه‌ریزی برای احداث ۳ پارک خانواده و بانوان در اهواز

شهردار اهواز در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف اعم از کودکان، بانوان، فرهنگی و ورزشی، آسفالت معابر، جمع‌آوری زباله و سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: المان‌ها، شهر کودک و پارک بانوان در برنامه کاری شهرداری اهواز قرار دارد و علاوه بر پارک بانوان موجود، پارک دیگری در مجاورت شهرداری منطقه چهار برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که پس از تکمیل در ساعت‌های خاصی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد، علاوه بر آن احداث دو پارک خانواده نیز در مناطق دو و سه شهرداری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری کار مطالعاتی برای ساخت طبقه دوم جاده ساحلی از طریق اساتید دانشگاه، ادامه داد: احداث مسیر خروجی و ورودی به پل‌های کارون نیز مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به اینکه هر پل نیازمند چهار مسیر و هزینه احداث آن برای تمام پل‌ها زیاد است، موارد ضروری در بودجه سال‌های آینده قرار می‌گیرد.

امینی با اشاره به اینکه هر کاری نیازمند زمان و برنامه‌ریزی است، گفت: پل فولاد از سال ۱۳۹۹ مورد سرقت جدی قرار گرفته است به گونه‌ای که تاکنون نزدیک به ۵۰ تن از آهن‌آلات به سرقت رفته و موجب ناامنی پل شده است، لذا با تشکیل جلسات شورای تأمین مقرر شد با توجه توان فنی، شهرداری اهواز تعمیرات این پل را انجام دهد که در این خصوص شرکت فولاد، تأمین پنج میلیارد تومان از هزینه تعمیرات پل را بر عهده گرفت و ترمیم پل آغاز شد که در تلاش هستیم تا اوایل مهرماه بازسازی آن به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه موضوع کم کردن عرض کارون صحت ندارد، گفت: رودخانه و حریم آن در اختیار سازمان آب و برق قرار دارد و اگر شهرداری در این حریم پارک و فضای سبزی احداث کند، نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به حریم رودخانه داشته باشد؛ مسیر جدیدی که در جاده ساحلی حدفاصل پارک قوری تا رستوران پالادیوم احداث شد نیز کندرویی بود که به صورت نیمه‌تمام رها شده بود و در این دوره مدیریت شهری به‌منظور کم کردن ترافیک تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 601150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.