هشدار آتش‌نشانی تالش نسبت‌به آتش زدن خار و خاشاک

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش، نسبت‌به آتش زدن ضایعات و خار و خاشاک هشدار داد و گفت: شهروندان و روستاییان برای پاکسازی محیط اطراف منازل خود از سوزاندن ضایعات و خاروخاشاک خودداری کنند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برخی از شهروندان و روستاییان تالش برای پاک‌سازی محیط اطراف منازل خود اقدام به سوزاندن ضایعات و خار و خاشاک می‌کنند که در بسیاری از مواقع، موجب شعله‌ورشدن و گسترش آتش‌سوزی می‌شود و اطفای حریق تنها با حضور نیروهای آتش‌نشانی امکان‌پذیر است.

وی افزود: نیروهای شهرداری روزانه اقدام به نظافت محیط شهری کرده و تمام ضایعات و خار و خاشاک را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند؛ بنابراین نیاز به سوزاندن آن نیست.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان این واحد در طول روز و هفته به چندین مورد مأموریت اطفای حریق ضایعات و خار و خاشاک در حاشیه شهر، روستاها و ییلاقات اعزام می‌شوند که این مسئله کار و زحمت آتش نشانان را مضاعف کرده است.

خورشیدی با بیان اینکه سوزاندن ضایعات و علفزارهای خشک، کار بسیار خطرناکی است و موجب شعله‌ورشدن و سرایت حریق به جنگل، خانه‌ها، دامداری‌ها و کابل‌های برق و آلودگی محیط‌زیست می‌شود، تاکید کرد: در هنگام هوای گرم شهروندان با پرهیز از انداختن ته سیگار روشن در سطح جنگل‌ها، مراتع و حاشیه جاده‌ها، برای پاک سازی محیط اطراف منازل خود از سوزاندن علفزارها و ضایعات خودداری کنند.

وی با بیان اینکه واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش با ۲۵ نیروی انسانی و پنج خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان در دو ایستگاه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده آتش‌سوزی، مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ واحد آتش نشانی اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود، در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 601148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.