شورای شهر دربی حامی آسیب‌پذیرترین اقشار شهر

لپ‌تاپ و تبلت رایگان در اختیار ساکنان لستر، رفع شکاف خانه‌های با کیفیت در پرستون، ایستگاه‌های پارک اسکوتر برقی در ناتینگهام، بازگشایی کتابخانه محبوب شهر انفیلد پس از نوسازی و انعقاد پیمان خواهرخواندگی میان نیولاندن و کیلالوئه عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر با دریافت بودجه اضافی ۴۴ هزار پوندی برای مقابله با فقر دیجیتال به پیاده‌سازی پروژه ابتکاری «لستر همیشه متصل» اقدام کرده است، به این معنی که ساکنان واجد شرایط از سراسر شهر به طرحی ارجاع داده می‌شوند که در آن می‌توانند به‌صورت رایگان از لپ‌تاپ یا تبلت، به همراه آموزش رایگان مهارت‌های دیجیتال و پشتیبانی برای استفاده از دستگاه خود بهره‌مند شوند و پس از مدت‌زمانی مشخص که برای هر منظور متفاوت است آن را پس دهند.

شورای شهر اظهار کرد که این پروژه مهارت‌هایی را برای مردم فراهم می‌آورد که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارند و از پروژه‌هایی هم‌چون لستر همیشه متصل به‌عنوان سرمایه‌گذاری‌هایی یاد کرد که به ساکنان کمک می‌کند تا به فرصت‌ها، مهارت‌ها و پیشرفت شغلی مورد نیاز برای رفع مشکلات اقتصادی دست یابند. شورا همچنین اعلام کرد درخواست‌ها می‌تواند از طریق طیف وسیعی از آژانس‌های حامی ساکنان لستر از جمله خدمات مشتری شورا، سرویس حمایت از مستأجران و ساکنان، کتابخانه‌های لستر و همچنین سازمان‌های اجتماعی و خیریه در شهر ارائه شود که کاربران آن‌ها ممکن است دسترسی محدودی به دستگاه‌های فناوری اطلاعات داشته باشند.

دربی؛ شورای شهر حامی آسیب‌پذیرترین اقشار شهر

شورای شهر دربی که با وجود هجوم افزایش‌های مداوم هزینه‌های زندگی طی ۱۲ ماه اخیر و مشکلات اقتصادی ناشی از آن نسبت به حمایت از آسیب‌پذیرترین مردم شهر متعهد شده است، اعلام کرد بحران هزینه زندگی در شهر به‌زودی عمیق‌تر می‌شود و قبوض انرژی از اکتبر سال جاری و بار دیگر در سال جدید به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داشت.

شورای شهر اعلام کرد که این بحران می‌تواند منجر به افزایش صورت‌حساب‌های انرژی تا پنج‌هزار پوند در سال از آوریل ۲۰۲۳ شود و پیش‌بینی کرد که نرخ تورم در اوایل سال آینده به بالاترین حد خود طی ۵۰ سال اخیر یعنی ۱۸.۶ درصد خواهد رسید و حتی از شکل‌گیری زمزمه‌هایی در مورد ایجاد مراکز اجتماعی در بخش‌هایی از بریتانیا خبر داد که به مردم اجازه می‌دهد برای گرم شدن و کمک به کاهش فشار قبوض انرژی خود به آن‌ها مراجعه کنند.

شورای شهر دربی در مورد هزینه بحران زندگی و نحوه حمایت از مردم این‌گونه اظهار کرد که در حال گفت‌وگوهای منظم با شرکای شهری است تا کمک‌های لازم را در اختیار کسانی قرار دهد که با مشکل مواجه هستند، به طرح جایزه تک اختیاری خود و صندوق حمایت از خانواده‌ها به‌عنوان راه‌هایی برای کمک به مردم برای گذر از بحران مالی اشاره کرد و از ساکنان خانه‌های تحت پوشش خود خواست تا در صورت مشکل در اسرع‌وقت با این نهاد تماس بگیرند.

پرستون؛ رفع شکاف خانه‌های با کیفیت در شهر

شورای شهر پرستون طرح خانه‌های جدید ۷.۳ میلیون پوندی برای بازسازی اماکن کم‌استفاده تحت پوشش خود را به تصویب رساند که شامل ساخت و بهسازی ۵۲ آپارتمان در «چادرتون‌کورت (Chadderton Court)» و «کرامپتون‌کورت (Crompton Court)» در خیابان «پرسی (Percy)» خواهد بود. این بازسازی‌ها در محدوده چارچوب بازسازی «استونی‌گیت ( Stoneygate)» در شرق ایستگاه اتوبوس منطقه قرار دارد؛ جایی‌که شورای شهر پرستون برای آن ایجاد یک «دهکده شهری» را در نظر گرفته است.

شورای شهر پرستون در زمینه طرح‌های ارائه شده این‌گونه توضیح داد که به رفع شکاف خانه‌های با کیفیت بالا در این منطقه از شهر و در عین حال به بازسازی گسترده‌تر منطقه کمک می‌کند و پیاده‌سازی آن‌ها را هیجان‌انگیز توصیف کرد. توسعه‌دهندگان طرح‌ها نیز اظهار کردند که همه تلاش آن‌ها ارائه طرح‌هایی مطابق با تحول منطقه استونی‌گیت بوده است که روزانه شاهد افزایش سرعت پیاده‌سازی آن هستند و اطمینان دادند در صورت تصویب طرح‌هایشان این توسعه نقش خود را در ایجاد دهکده شهری جدید و پر جنب‌وجوش ایجادشده ایفا خواهد کرد تا رفاه بیشتری را برای این بخش از پرستون به ارمغان آورد و افراد بیشتری را به سمت آن جذب کند.

ناتینگهام؛ ایستگاه‌های پارک اسکوتر برقی در سراسر شهر

شورای شهر ناتینگهام با اشاره به این امر مهم که حتی اسکوترهای برقی که با دقت پارک شده باشند هم می‌توانند فضای زیادی را در پیاده‌روهای شلوغ شهر اشغال کنند، به نصب ایستگاه‌های پارک اسکوتر در سراسر شهر اقدام کرد که امکان کرایه اسکوتر برقی در ایستگاه‌های نزدیک به ایستگاه‌های اتوبوس نیز وجود دارد. این اقدام شورای شهر از نگرانی‌های موجود در زمینه ایمنی اسکوترهای برقی و درخواست‌های ارائه‌شده برای لغو مجوز تردد و کرایه آن‌ها در سراسر شهر پایان خواهد داد. به‌این‌ترتیب ایستگاه‌های اسکوترهای برقی در ۱۰ منطقه مختلف شهر از جمله ایستگاه راه‌آهن ناتینگهام نصب شده و به ایمن‌تر کردن پیاده‌روها کمک کرده است.

شورای شهر ناتینگهام امیدوار است ایستگاه‌های جدید تا حدودی مشکلات مطروحه را برطرف کند چراکه اسکوترهای برقی مشترک یک انتخاب روزافزون و شکلی محبوب از حمل‌ونقل برای دستیابی به آینده‌ای پایدارتر است و امید آن می‌رود که ایستگاه‌ها کاربران بیشتری را تشویق کند به جای هر نوع وسیله حمل‌ونقل برای تردد به‌ویژه در مرکز شهر، اسکوترهای برقی را انتخاب کنند.

انفیلد، بازگشایی کتابخانه محبوب شهر پس از نوسازی

شورای شهر انفیلد اعلام کرد که کتابخانه محبوب «فوراستریت» پس از بازسازی‌های نوآورانه‌ای که آن را به یک «اتاق نشیمن» همه‌کاره و فراگیر تبدیل کرده است، بازگشایی می‌شود. بازسازی‌ها شامل ایجاد یک اتاق نشیمن با قفسه‌های متحرک و فضای پر نور است که میزبان طیف گسترده‌ای از رویدادها ازجمله کارگاه‌های اجتماعی، مشاوره، آموزش و فعالیت‌های فرهنگی‌هنری در کنار امکانات بهبود یافته کتابخانه خواهد بود. بهبودهایی که توسط تیم توسعه مرکزی شهر شورای انفیلد رهبری شده است شامل مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری در سراسر «آنجل ادمونتون (Angel Edmonton)» و فضاهای کاری مقرون‌به‌صرفه در«آنجل یاردز (Angel Yards)»، همچنین ایجاد یک خیابان مدرسه جدید برای مدارس ابتدایی «سنت جان» و «سنت جیمز» می‌شود. مراسم افتتاح کتابخانه شامل جشنی با پخش موسیقی، مشاعره، نویسندگی و اجرا بود و فرصتی برای اعلام رسمی شروع کار در آنجل‌یاردز محسوب می‌شد که یک اپراتور فضاهای کاری مقرون‌به‌صرفه برای حمایت از مشاغل محلی جوان و نوآورانه در محل گاراژهای کم‌استفاده و متروکه در شهر است.

نیولاندن؛ انعقاد پیمان خواهرخواندگی با کیلالوئه

شورای شهر نیولاندن با پذیرفتن مزایای مربوط به انعقاد پیمان خواهرخواندگی میان دو شهر، برای خواهر شدن با کیلالوئه در شهرستان کلر ایرلند پیش‌قدم شد و ایمیلی با محتوای این درخواست برای شورای این شهرستان ارسال کرد. شورای شهر بر این باور است که خواهرخواندگی تأثیر متقابلی بر توسعه اقتصادی هر دو جامعه خواهد داشت و هیچ نکته منفی در آن دیده نمی‌شود. همچنین خاطرنشان کرد که بررسی‌ها نشان داده است تا جای ممکن در انعقاد این پیمان نکات مثبت زیادی وجود دارد که فرهنگ‌ها، آموزش‌ها، مدارس، مراکز شهری و حتی هتل‌های هر دو شهر را در بر می‌گیرد.

شورای شهر نیولاندن همچنین یکی از مزایای موجود برای انعقاد این پیمان خواهرخواندگی را تبدیل نیولاندن به مقصدی برای کیلالوئه و سایر مناطق ایرلند برای بازدید در ایالات‌متحده اعلام کرد. مصوبه پیمان خواهرخواندگی میان نیولاندن و کیلالوئه به اتفاق آرا به تصویب شورای شهر نیولاندن رسید و قطعنامه مربوط به آن در تاریخ شانزدهم آگوست ارائه شد.

کد خبر 601144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.