فقط ۶۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری تخصیص یافته است

استاندار زنجان از عملکرد نمایندگان مجلس در افزایش بودجه تملک دارایی انتقاد کرد و گفت: سهم استان از بودجه تملک دارایی ۹۵۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با استان‌های همجوار بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی، در دیدار مردمی در شهرستان خرمدره با تاکید بر اینکه نباید در اظهارنظرها و قضاوت‌ها بی انصافی کرد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سازمان برنامه و بودجه توسعه یافتگی در سطوح مختلف تعریف و طبقه بندی شده است. زمانی که پای بخش خصوصی در میان باشد، بسیاری از امور به نفع مردم حل می‌شود.

وی با اظهار نارضایتی از میزان بودجه تملک دارایی استان و تلاش نکردن نمایندگان استان برای جذب بودجه بیشتر با وجود درخواست‌های مکرر گفت: سهم استان از بودجه تملک دارایی در سال جاری ۹۵۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با استان‌های همجوار بسیار پایین است و این مساله نیاز به توجه بیش از بیش نمایندگان مجلس دارد.

استاندار اضافه کرد: بودجه امسال تنها ۶۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که ۳۰ میلیارد تومان آن نیز اوراق بهادار است که حدود یک هزار میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه امسال باید مجموعه مدیریت استان و نمایندگان مجلس در جهت فزایش حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه تملک دارایی نسبت به رقم فعلی تلاش کنند گفت: در این صورت در حوزه عمران و آبادانی و ایجاد زیرساخت‌ها دستمان باز تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات مازاد از صنایع استان اخذ شده است گفت: باید تلاش کنیم که ۵۰ درصد این مبلغ را به استان برگردانیم. اگر بودجه نباشد نمی‌توانم هیچ قولی بابت انجام امور عمرانی که نیازمند تأمین هزینه از محل بودجه تملک دارایی است بدهم

افشارچی با گله‌مندی از نمایندگان استان در عدم همراهی و تلاش برای افزایش بودجه تملک دارای استان گفت: سال گذشته رایزنی‌های بسیاری با نمایندگان استان در مجلس برای افزایش بودجه تملک دارایی استان داشتم اما متأسفانه بودجه استان حتی ۵۰ میلیارد تومان هم افزایش نداشت.

کد خبر 601123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.