وزارت نیرو چالش زاینده‌رود را مدیریت کند/ پروژه بن-بروجن در حال اجرا است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص ردیف‌های لازم برای اجرای طرح‌های تأمین آب از سوی سازمان برنامه و بودجه شد و گفت: بحران اصفهان جدی است و این تهدید وجود دارد که در آینده موجب خالی از سکنه شدن استان شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو برای احیای زاینده‌رود اظهار کرد: وزیر نیرو در رأس هرم مدیریت منابع آبی کشور قرار دارد و برهمین اساس چالش آبی حوضه زاینده‌رود را نیز باید وزارتخانه تحت امر او مدیریت کند.

وی وجود طرح و کمبود بودجه برای اجرای آن را باعث شکست همه پروژه‌های این بخش دانست و افزود: در شرایطی که به اندازه کافی طراح و افراد توانمند برای ارائه طرح در کشور وجود دارند، بخش اصلی کار اجرای چنین طرح‌هایی از طریق تأمین بودجه و اعتبار است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو را نویسنده بودجه در بخش آب معرفی کرد و گفت: گنجانده نشدن طرح‌های تأمین آب در لایحه بودجه امسال جای تعجب دارد.

وی با انتقاد از ادامه اجرای طرح غیرقانونی بن_بروجن خاطرنشان کرد: با وجود تخلف این طرح از مسائل محیط زیستی، طرح اولیه و تخلفات متعدد دیگر، پروژه انتقال آب بن_بروجن با قوت در حال اجرا است و وزیر نیرو اقدامی در این زمینه برای جلوگیری از این پروژه غیرقانونی انجام نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام نقدعلی مشکل زاینده‌رود را مربوط به همه استان‌ها موجود در این حوضه دانست و گفت: بودجه و اعتبار این طرح‌ها باید از طریق ردیف‌های در اختیار وزارت نیرو در لایحه بودجه ارائه شود؛ همان‌گونه که در سفر ریاست‌جمهوری پیش‌بینی شد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص ردیف‌های لازم برای اجرای طرح‌های تأمین آب از سوی سازمان برنامه و بودجه شد و ادامه داد: بحران اصفهان جدی است و این تهدید وجود دارد که در آینده موجب خالی از سکنه شدن استان شود.

کد خبر 601097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.