چه تفاوتی بین علائم کووید-19 و آنفلوآنزای خوکی وجود دارد؟

رایج‌ترین علائم مشابه دو بیماری کووید-19 و آنفلوآنزای خوکی شامل تب، بدن‌درد، خستگی، سردرد، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و لرز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، آنفلوآنزای خوکی آخرین همه‌گیری بزرگی بود که در بسیاری از نقاط جهان رخ داد. اخیراً تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در هند افزایش یافته است. پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی بیماران علائم عفونت آنفلوآنزای خوکی را با بیماری کووید -۱۹ اشتباه می‌گیرند که باعث درمان نادرست و گسترش بیماری می‌شود.

علائم آنفلوآنزای خوکی

آنفلوآنزای خوکی نوعی عفونت تنفسی انسانی است که توسط یک سویه آنفلوآنزا ایجاد می‌شود؛ این بیماری در ابتدا خوک‌ها را مبتلا کرد. بیماری آنفلوآنزای خوکی در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان یک بیماری همه‌گیر اعلام شد. برخی از علائم رایج این بیماری شامل تب، لرز، سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، چشم‌های اشک‌آلود و قرمز، بدن‌درد، خستگی و سردرد می‌شود؛ این علائم حدود یک یا سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ایجاد می‌شود.

تفاوت کووید -۱۹ و آنفلوآنزای خوکی

بیماری کووید -۱۹ بسیار مسری‌تر از آنفلوآنزای خوکی است. با وجود اینکه علائم دو بیماری آنفلوآنزای خوکی و کووید -۱۹ شباهت زیادی به یکدیگر دارند، کووید -۱۹ دارای علائم خاصی مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی، تنگی نفس و بثورات پوستی است. استفراغ، حالت تهوع و اسهال در کووید -۱۹ بسیار رایج است، اما ممکن است در موارد شدید آنفلوآنزای خوکی نیز رخ دهد. از سوی دیگر، عطسه جزو علائم رایج آنفلوآنزای خوکی است و از علائم کم‌تر شایع بیماری کووید -۱۹ محسوب می‌شود.

علائم مشابه کووید -۱۹ و آنفلوآنزای خوکی

رایج‌ترین علائم مشابه دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزای خوکی شامل: تب، بدن درد، خستگی، سردرد، آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و لرز است. از آن‌جایی که علائم این دو بیماری بسیار شبیه یکدیگر است، تشخیص آن‌ها از یکدیگر بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل لازم است افراد در صورت مشاهده علائم خاص آزمایش کووید -۱۹ یا آنفلوآنزای خوکی را انجام دهند تا دلیل بروز علائم مشخص شود.

کد خبر 601090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.