تدارک انجمن سینمای جوان برای اربعین حسینی

انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت فرارسیدن اربعین و همراه با راه‌پیمایی زائران کربلا، به برگزاری نمایشگاه عکس و اکران فیلم در سطح کشور و مرزهای ایران و عراق می‌پردازد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و آماده شدن مرزهای مشترک ایران و عراق برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین، انجمن سینمای جوانان ایران در چند حوزه، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این رویداد را برعهده گرفته است و قرار است در سراسر کشور و با تمرکز ویژه روی مرزهای ایران و عراق نمایشگاه عکس و اکران فیلم کوتاه و بلند را برگزار کند.

بر این اساس، واحد عرضه و پخش انجمن سینمای جوانان ایران در دو بخش به اکران فیلم‌های کوتاه و بلند می‌پردازد؛ در بخش اول پنج فیلم کوتاه برگزیده: «بی‌بی» ساخته سعید نجاتی، «مینی‌بوس» ساخته ابوذر حیدری، «جای خالی» ساخته علی ملاقلی‌پور، «کوه سفید» ساخته مهرداد حسنی و «جرم یحیی» ساخته محسن هادی که با موضوع محرم و با عنوان بسته «خُرده روایت‌های عاشقی‌» آماده شده است که با هماهنگی سازمان حمل نقل عمومی و تمام پایانه‌های اتوبوسرانی و همچنین ایستگاه‌های قطار منتهی به مرزهای ایران و عراق، برای عازمان به پیاده‌روی اربعین به نمایش گذاشته می‌شود.

بخش دوم نمایش‌های انجمن سینمای جوانان ایران، اکران فیلم‌های بلند، داستانی، مستند و کوتاه توسط سینما سیار در مرزهای مشترک ایران و عراق است. فیلم‌های برگزیده بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و انجمن سینمای جوانان ایران که با موضوع محرم تهیه و تولید شده‌اند، از جمله آثاری هستند که روی پرده سینما سیار نمایش داده می‌شوند.

لازم به ذکر است که بسته «خُرده روایت‌های عاشقی‌» در قالب پاتوق فیلم کوتاه به همین مناسبت در تمام دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
برپایی نمایشگاه عکس، دومین بخش فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران است که در کلیه دفاتر انجمن و نیز در مرزهای ایران و عراق انجام می‌گیرد.
دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به ظرفیت و امکانات در دسترس، از بازه زمانی ۱۲ تا ۲۷ شهریور، نمایشگاه‌های عکس را با موضوع محرم و پیاده‌روی اربعین با استفاده از آثار عکاسان هر دفتر برگزار می‌کنند.
همچنین آژانس عکس ایران به عنوان متولی بخش عکس انجمن سینمای جوانان ایران، نیز طبق فراخوانی که به دفاتر انجمن ارسال کرده است، بهترین عکس‌های با موضوع محرم، عزاداری برای امام حسین (ع) و راه‌پیمایی اربعین را جمع‌آوری می‌کند و برگزیده‌های این بسته را در مرزهای ایران و عراق برای زائران کربلا به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 601080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.