«پرده‌خوانی» و «نقالی» زمینه حضور هنر در تبلیغ را فراهم می‌کند

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پرده‌خوانی و نقالی یک هنر و روایتگری است که زمینه حضور هنر در تبلیغ را فراهم می‌کند و لذا به دین منظور سازمان تبلیغات اسلامی دوره تخصصی تعامل هنر در هیئت را با محوریت تقویت نقش زنان عاشورایی در رسانه‌ای شدن اربعین برگزار کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، عاطفه سعیدی نژاد امروز_ سه‌شنبه هشتم شهریورماه_ در نخستین جلسه نشست ملی پرده‌خوانی زنان عاشورایی سراسر کشور، اظهار کرد: بنی‌امیه با سرکوب هر صدای مخالفی خواستار حذف خاندان پیامبر (ص) از تاریخ بود ولی با حضور مؤثر حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) در تبیین واقعه عاشورا، چیز دیگری رقم خورد.

وی افزود: انقلاب اسلامی که بعد از چهل‌وچند سال در مسیر شکوفایی قرارگرفته است، احتیاج به حضور تبیین گرایانه و زینب‌گونه دارد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه امروز بیانیه گام دوم نقشه راه جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: رهبری معظم، ریشه‌ای‌ترین جهاد را ایجاد امید در جامعه برمی‌شمارند.

وی گفت: ما باید مراقب دستاوردهایمان باشیم، چراکه دشمن با جنگ رسانه‌ای به دنبال هدایت قلب و ذهن مردم ماست؛ جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست.

سعیدی‌نژاد با اشاره به‌فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری اظهار کرد: به تأکید معظم‌له، امروز جهاد تبیین امری واجب و فوری است.

وی اضافه کرد: قشر مذهبی باید موقعیت‌های اثرگذاری را دریابند و بانوان به‌ویژه بانوان مذهبی باید پیشگام در فرمان جهاد تبیین باشند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه قشر مذهبی غیرفعال انقلاب اسلامی باید رسالت خود را در پیشبرد اهداف انقلاب پیدا کنند و فعال شوند، تصریح کرد: وظیفه ما صرفاً قیام برای تبیین نیست، اقامه‌ی تبیین تکلیف امروز ما است.

وی گفت: مسئله نخست بانوان، خودباوری است و حضور بانوان در عرصه جهاد تبیین می‌تواند به خودباوری مذهبی بانوان منجر شود.

سعیدی‌نژاد ضمن بیان ضرورت به‌کارگیری هنر در عرصه تبلیغ، تصریح کرد: پرده‌خوانی و نقالی یک هنر و روایتگری است که زمینه حضور هنر در تبلیغ را فراهم می‌کند و لذا به دین منظور سازمان تبلیغات اسلامی دوره تخصصی تعامل هنر در هیئت را با محوریت تربیت سفیران تاریخ‌ساز و تقویت نقش زنان عاشورایی در رسانه‌ای شدن اربعین برگزار کرده است.

وی گفت: یکی از محتواهای موردنیاز جامعه مذهبی ما، زندگی زنان اسوه وزنان شاخص مکتب است؛ یکی از افتخارات ما در حوزه زنان این است که بزرگوارانی چون حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت خدیجه (س) را الگوی خود می‌دانیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده و او را به ابتذال و انحطاط کشیده است، اظهار کرد: الگوهای زن مسلمان، بزرگ‌ترین تأثیرگذاری‌های اجتماعی را رقم می‌زدند، چراکه حضرت زهرا (س) جانش را درراه جهاد و تبیین جایگاه ولایت داده‌اند.

وی گفت: جهاد تبیین، می‌تواند مسیری برای هویت‌بخشی به بانوان ما باشد که خودشان را در نظام اسلامی معرفی نمایند. جهاد تبیین می‌تواند متضمن این حرکت باشد که زنان نقش خود را در راهبری نهضت پیدا کنند.

سعیدی‌نژاد امیدآفرینی در جامعه و خانواده را از وظایف بانوان مبلغ دانست و گفت: جهاد تبیین مسیری برای هموار کردن ذهن‌ها برای تلقی درست از واقعیت‌ها است، البته در جای خودش باید ناکارآمدی‌ها را هم متوجه باشیم.

به گزارش ایمنا نشست ملی پرده‌خوانی زنان عاشورایی به میزبانی با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مدت دو روز، هشتم و نهم شهریورماه در بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 601073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.