مسئولان از توزیع ناعادلانه قیر رایگان جلوگیری کنند

شهردار خرمدره گفت: از ۷۵۰۰ تن سهمیه قیر رایگان استان زنجان بیش از ۱۵۰۰ تن سهم یکی از شهرستان های استان شده و لازم است با پیگیری مسئولان، قیر در شهرستان‌ها به طور عادلانه تقسیم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر هوشنگ نوری آرا روز سه شنبه هشتم شهریور در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره که با حضور استاندار زنجان برگزار شد اظهار کرد: پیگیری‌هایی استاندار زنجان در خصوص ارزش افزوده و ماده ۱۷ و ۲۷ ارزش افزوده از وزارتخانه به نتیجه رسیده است و در همه شهرها خصوصاً در خرمدره و در حوزه عمران شهری شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی با اشاره به اینکه خرمدره سومین شهر استان است و کمبودها و مشکلاتی در حوزه عمران شهری، گردشگری توزیع نا عادلانه سرانه شهری دارد ادامه داد: هزینه‌های زیادی در حوزه شبکه فاضلاب باید شود زیرا این حوزه به عملیات حفاری و کنده‌کاری نیاز دارد.

نوری آرا افزود: سهمیه قیر رایگان استان هفت هزار و ۵۰۰ تن است اما در مرحله اول، این قیر ناعادلانه‌ای توزیع شده و سهم یک شهرستان ۱۵۰۰ تن اعلام شد. این موضوع پیگیری خواهد شد و سهمیه هر شهرستان به موقع و منصفانه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: خرمدره از شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار است و طبق قانون برنامه ششم توسعه از تجهیزات و تسهیلات و امکاناتی که دولت باید در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد تا حدودی برخوردار نیست و این امر موجب شده تا به هدف‌گذاری‌ها و سرفصل‌هایی که برای توسعه شهری در نظر گرفتیم نتوانیم دست پیداد کنیم.

شهردار خرمدره گفت: با تلاش‌های صورت گرفته بودجه ۸۲ میلیارد تومانی خرمدره به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش پیداد کرده در راستای بهبود و عمرانی شهر هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به عبور شش کیلومتر از طول رودخانه از خرمدره، نیازمند ایمن سازی مسیر هستیم که هزینه نجام آن ۵۰ میلیارد تومان است.

نوری آرا ادامه داد: رینگ جنوب شهر خرمدره بیش از ۲۵ سال است که بلاتکلیف رها شده است و به جای اینکه در کمیته زیر بنایی مطرح بشود در کمیسیون ماده پنج طرح شده و تبصره یک گرفته نشده و دستگاه‌های نظارتی بعد از ۲۵ سال بر این باورند که پروژه از اساس اشتباه بوده است در حالی که ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان تملک صورت گرفته و چند پل در منطقه ساخته است.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی برخی اقدامات کلان صورت گرفته است گفت: نارضایتی‌هایی تک پلاک‌ها و گره‌های ترافیکی نیازمند کارگروه ویژه و توجه جدی است.

زیر گذر پل سید جمال‌الدین خرمدره افتتاح شد

نوری آرا در بخش دیگری از سخنانش گفت: زیر گذر پل سید جمال‌الدین در هفته دولت افتتاح شد و اجرای پروژه به دلیل جا به جایی برخی از تأسیسات با تأخیر انجام گرفت و از مردم بابت تأخیر در اجرا عذر خواهی می‌کنم. این پروژه با ۶.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به بهره داری رسید.

کد خبر 601066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.