اختصاص ۲۰۰ هکتار از زمین‌های اطراف مسجد جمکران برای احداث پارکینگ

شهردار قم گفت: با موافقت مسئولان ملی ۲۰۰ هکتار از اراضی اطراف مسجد مقدس جمکران برای احداث پارکینگ اختصاص‌ یافته‌است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آئین بهره‌برداری از ۴۰ پروژه مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: شش هزار سلول پارک خودرو و ۲۱۰۰ جای پارکینگ موتورسیکلت در قم وجود دارد که پاسخگوی نیازهای مردم و زائران نیست.

وی با بیان اینکه رایزنی و مذاکرات با سرمایه‌گذاران پروژه ضلع شرقی حرم مطهر در حال انجام است و پس از عقد قرارداد ۱۶۰۰ پارکینگ در این محل احداث خواهد شد، افزود: پارکینگ استقلال با ظرفیت ۳۰۰ جای پارک به‌زودی افتتاح و پروژه پارکینگ طبقاتی سیرنگ نیز با ۴۰۰ سلول پارک طی هفته جاری به زمین زده خواهد شد.

شهردار قم با تاکید بر کمبود پارکینگ در این شهر، تصریح کرد: تا یک سال آینده ۱۲۰۰ سلول پارک جدید در شهر قم به بهره‌برداری خواهد رسید، البته سال گذشته افزون بر ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در قم به بهره‌برداری رسید که نسبت به بودجه چهار هزارمیلیاردی شهرداری رقم قابل‌توجهی بوده‌است.

وی با بیان اینکه محور پیامبر اعظم (ص) یکی از بسترهای مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری قم است و لازم است برای ضمانت سرمایه‌گذاری در آن زیرساخت‌های لازم احداث و تملک بلوک‌های باقی‌مانده انجام بگیرد، گفت: سرانه فضای سبز شهرداری قم با عبور از مرز ۲۰ مترمربع در وضعیت مطلوبی در بین کلان‌شهرهای کشور قرار دارد.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: در مباحث فرهنگ ایثار و شهادت شهرداری محور اقدامات شهری است و هماهنگی خوبی با قرارگاه ۱۹ دی وجود دارد.

کد خبر 601048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.