بارگذاری اطلاعات مکان‌مند شرکت آب روی پلاک‌های آبی هوشمند

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: اطلاعات مکان‌مند شرکت آب به بارکد هوشمند پلاک‌های آبی و پستی شهر اصفهان اضافه شد که این اطلاعات مناطق هشت و ۱۲ شهر اصفهان را پوشش می‌دهد و شامل شماره اشتراک و ردیف مشترکین است.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان‌مند در فعالیت‌های شهری و ارگان‌های خدمات‌رسان و شهروندان به طور چشمگیری رو به افزایش است و بخش زیادی از فعالیت‌ها و خدمات شهری وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی پلاک‌های آبی و بارکدهای هوشمند پستی ساختمان‌ها است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان نخستین کلان‌شهر ایران با همکاری اداره‌کل پست اقدام به نصب پلاک‌های پستی هوشمند کرده است و نصب این پلاک‌ها در مناطق مختلف در حال انجام است، افزود: در جلسات کارشناسی و مدیریتی بین شهرداری اصفهان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به‌منظور توسعه زیرساخت اطلاعات مکانی یکپارچه در قالب پایگاه داده مکانی (SDI)، اطلاعات مکان‌مند شرکت آب به بارکد هوشمند پلاک‌های آبی و پستی شهر اصفهان اضافه شد که این اطلاعات مناطق هشت و ۱۲ شهر اصفهان را پوشش می‌دهد و شامل شماره اشتراک و ردیف مشترکین است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای استفاده از پلاک‌های آبی هوشمند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با اسکن بارکد (QR) پلاک‌های آبی و پستی نصب شده در مناطق هشت و ۱۲ شهر اصفهان به اطلاعات شرکت آب از جمله شماره ردیف و شماره اشتراک جهت تسریع در دسترسی به اطلاعات واحد مسکونی خود دسترسی داشته باشند، با این اقدام، اطلاعاتی که در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد و منظر منازل را نازیبا می‌کرد، امروز به صورت الکترونیکی در دسترس خواهد بود.

وی ادامه داد: در توسعه‌های آینده از طریق پرتال شهرداری اصفهان که لینک آن روی بارکدها قرار گرفته است به قابلیت‌هایی از جمله جست‌وجوی ردیف و شماره اشتراک آب و نمایش آن روی نقشه، دسترسی پیدا خواهیم کرد.

ابطحی خاطرنشان کرد: اطلاعات مکان‌مند دیگر از جمله نشانی، موقعیت و کد نوسازی ملک و سایر خدمات شهروندی قابل ارائه توسط شهرداری اصفهان نیز در قالب بارکد پلاک‌های آبی و پستی برنامه‌ریزی شده است و به‌زودی اجرا خواهد شد.

کد خبر 601044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.