مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال را بشناسید+ بیوگرافی و سوابق

با حواشی متفاوتی که حول برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در هشتم شهریورماه ۱۴۰۱ شکل گرفت، درنهایت مهدی تاج با کسب ۵۱ رأی از ۸۱ رأی مخوذه، برای دو سال سکاندار فدراسیون فوتبال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تاج در یکم بهمن‌ماه ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و از جانبازان ۵۰ درصد جنگ تحمیلی است. وی از دهه ۱۳۷۰ با عضویت در هیئت‌مدیره باشگاه سپاهان‌، دوران مدیریت ورزشی خود را شروع کرد و پس از حضور در چند باشگاه به ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسید. در کارنامه سه دهه مدیریت تاج، ریاست کمیته تیم‌های ملی و کمیته داوران فدراسیون فوتبال، دبیرکلی اتحادیه فوتبال کشور و ریاست سازمان لیگ نیز به چشم می‌خورد.

جانبازی مهدی تاج

تاج زمانی که ۲۰ ساله بود در غائله کردستان جانباز شد. وی با شروع جنگ تحمیلی، در بهداری رزمی پشتیبانی تا پایان جنگ حضور داشت؛ همچنین از عملیات کربلای ۴ تا کربلای ۵ در شلمچه حضور داشت و مجدداً در آنجا مجروح شد.

تاج و ریاست بنیاد مستضعفان

وی بعد از جراحت اولیه در کردستان از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۲، معاونت بنیاد مستضعفان استان اصفهان را عهده‌دار شد؛ همچنین در سال‌های ۶۷ تا ۷۳ روی صندلی قائم‌مقامی و مسئول اداره کل بازرگانی اصفهان نشست.

تاج و روزنامه جهان فوتبال

تاج از سال ۱۳۸۰ به مدت ۱۰ سال مدیرمسئول روزنامه جهان فوتبال را که از مطبوعات پیشگام آن دوران بود، عهده‌دار بود.

مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال را بشناسید+ بیوگرافی و سوابق

تاج در سپاهان و ذوب‌آهن

تاج در سال ۱۳۷۲ زمانی که ۳۴ ساله بود به عنوان مدیرعامل از باشگاه فوتبال سیمان سپاهان انتخاب شد و تا سال ۷۷ در این پست حضور داشت و پس از مدتی به رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن و سپاهان رسید.

فعالیت در پرسپولیس

تاج در سال ۱۳۹۱ مدت کوتاهی به عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درآمد.

مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال را بشناسید+ بیوگرافی و سوابق

حضور تاج در فدراسیون فوتبال ایران

تاج از سال ۸۶ به عنوان نایب‌رئیسی علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد؛ همچنین در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ با اتمام دوره ریاست «علی کفاشیان» توانست با ۵۰ رأی از ۷۲ رأی مأخوذه، به ریاست فدراسیون فوتبال ایران برسد.

ازدواج و فرزندان تاج

وی طی چند دهه گذشته ازدواج کرده است که ثمره این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌های علی‌اصغر و وحید است. پسران تاج، در رشته مدیریت اجتماعی و مدیریت صنعتی تا مقطع دکترا تحصیل کرده‌اند.

حضور تاج درAFC

«شیخ سلمان» رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، تاج را به همراه سه معاون دیگر خود به عنوان عضو کمیته اضطرار AFC انتخاب کرد. در این کمیته، مشکلات کمیته اجرایی AFC حل و فصل می‌شود.

مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال را بشناسید+ بیوگرافی و سوابق

تاج در کنفدراسیون فوتبال آسیا

تاج در زمان ریاست فدراسیون فوتبال، کاندیدای نایب رئیسی AFC در منطقه آسیای مرکزی بود که پس از انصراف رقیب قرقیزستانی به صورت رسمی جانشین کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

مهدی تاج و فدراسیون ۵ ستاره

پنج صعود تیم‌های ملی مختلف ایران به جام‌جهانی و درخشش قابل توجه آن‌ها، در زمان ریاست تاج باعث شد که فیفا با انتشار خبری در سایت خود، فدراسیون فوتبال ایران را «پنج ستاره» بنامد.

مهدی تاج رییس جدید فدراسیون فوتبال را بشناسید+ بیوگرافی و سوابق

مهدی تاج و استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال ایران

مهدی تاج در هشتم دی‌ماه ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی و توصیه پزشک معالج از ریاست فدراسیون فوتبال ایران استعفا داد. تاج در زمان استعفا درگیر بررسی دستگاه‌های قضائی در مورد قرارداد فدراسیون فوتبال با «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی ایران بود.

تاج و قرارداد ویلموتس

تاج با حضور ویلموتس در ایران و زمان عقد قرارداد، کمتر از یک میلیون دلار در سال اعلام کرده بود که پس از مدتی مشخص شد فدراسیون فوتبال ایران برای هر سال حضور ویلموتس بر روی نیمکت تیم ملی، مبلغی بیش از دو میلیون یورو به وی تعهد مالی داده است و قسط اول قرارداد ویلموتس را شستا، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی پرداخته بود.

تاج و هدایت دوباره فدراسیون فوتبال

با حواشی متفاوتی که حول برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در هشتم شهریورماه ۱۴۰۱ شکل گرفت، درنهایت تاج با کسب ۵۱ رأی از ۸۱ رأی مخوذه برای دو سال سکاندار فدراسیون فوتبال شد.

سوابق مدیریتی تاج

  • ریاست فدراسیون (اردیبهشت ۹۵ تا دی‌ماه ۹۸)
  • عضو هیئت رئیسه
  • نایب رئیس اول
  • نایب رئیس دوم
  • رئیس کمیته داوران
  • رئیس کمیته تیم‌های ملی
  • رئیس سازمان لیگ
  • نایب رئیس AFC در منطقه آسیای میانه
کد خبر 600897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی طرفدار تیم ملی ایران IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای مهدی تاج آقای یحیی گل محمدی کن سرمربی تیم ملی فوتبال ایران