شهر درچه پیشتاز عرصه جهاد و شهادت است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدال افتخار ایثار، جان‌فشانی و پیشکسوتی در عرصه‌های جهاد و شهادت بر پیشانی شهر درچه هم‌چون ستاره‌ای می‌درخشد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کل کشور از هر ۲۷۰ نفر جمعیت در دوران دفاع مقدس یک نفر به شهادت رسیده است که این آمار در استان اصفهان از هر ۱۵۰ نفر و در شهر درچه از هر ۷۵ نفر، یک نفر بوده است.

وی با بیان اینکه شهر درچه همانند نگینی بین شهرهای کشور می‌درخشد، گفت: مدال افتخار ایثار، جان‌فشانی و پیشکسوتی در عرصه‌های جهاد و شهادت بر پیشانی این شهر هم‌چون ستاره‌ای می‌درخشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود: هر خانه در شهر درچه با جمعیت قریب به ۲۶۰-۲۵۰ هزار نفری دارای یک عنوان از عناوین ایثار و شهادت مانند ایثارگری، آزادگی، جانبازی و شهادت است و در بعضی خانه‌ها چندین عنوان کنار هم جمع شده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با بیان اینکه مردم این شهر پس از دوران دفاع مقدس در عرصه جبهه مقاومت نیز خوش درخشیدند، گفت: با آغاز فتنه داعش و مسئله دفاع از حرم حضرت زینب (س) تعدادی از جوانان این شهر راهی سوریه شدند و بعضی از آنها در راه دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم درچه در مراسم تشییع سردار شهید ابوالفضل علیجانی، گفت: آنها همانند گذشته حماسه آفریدند که البته از مردم این شهر جز این هم انتظار نمی‌رفت که در مراسم تشییع این شهید بزرگوار که همسر جوان و سه فرزند کوچک خود را گذاشت، چشم از آمال و آرزوهایی دنیایی فروبست، در راه دفاع از امنیت کشور داوطلبانه به سوریه عزیمت کرد و در دیار غربت به شهادت رسید، سنگ تمام بگذارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه در کل کشور راه ایثار و شهادت ادامه دارد، گفت: شهر درچه پیشتاز و پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت است و جمعیت زیادی از جوانان دلداده ولایت در این شهر هستند که هر کجا ندای هل من ناصر مقام معظم رهبری بلند می‌شود در میدان هستند و برای جان‌فشانی و ایثارگری پیش‌قدم می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی این شهر در مناطق محروم خاطرنشان کرد: جوانان این شهر با حضور فعالانه در این گروه‌ها در مناطق محروم استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری و شهرستان فریدون‌شهر با ساخت خانه، جاده‌سازی و توزیع بسته‌های معیشتی در حال محرومیت‌زدایی از این مناطق هستند.

کد خبر 600886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.