ماشین‌آلات خدمات‌رسانی برای فصول سرد سال به‌روز شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر لزوم خرید ماشین‌آلات به‌روز برای خدمات‌رسانی در فصول سرد سال در این کلان‌شهر تاکید کرد.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سازمان موتوری قدیم در سال اخیر با سازمان بازیافت ادغام شده و سازمان جدیدی بنام مدیریت پسماند از درون این دو سازمان شکل گرفته است، اظهار کرد: از سال گذشته پس از بررسی و مطالعه میدانی با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری همچنین تکیه بر توان متخصصان داخلی، تصمیم بر احصای امکانات مغفول مانده گرفته شد.

وی افزود: اکثر ماشین‌آلات در فرایندی چند ماهه تعمیر و بازسازی اساسی شد که با توجه به افزایش قیمت‌ها، ارزش افزوده این تجهیزات تازه تعمیر دوچندان شده است که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های مدیریت شهری شد؛ چرا که تهیه آنها در حال حاضر با موانع تحریم و مشکل تأمین ارز مواجه است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: تعداد زیادی از ماشین‌آلات این سازمان دچار آسیب شدید بود و از فرسودگی و خواب بعضی از تجهیزات حدود شش سال می‌گذشت.

وی با بیان اینکه قیمت خرید هر دو جفت حلقه لاستیک لودر حدود ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: با این وجود لاستیک‌ها تأمین شد و از مجموع ۱۹ بابکت سازمان مدیریت پسماند که از کار افتاده بود، در حال حاضر ۹ دستگاه فعال شده است مابقی نیز تا پایان امسال به چرخه خدمت بازخواهد گشت.

خسروی گفت: با عملیاتی شدن تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان پسماند بخش اعظمی از پروژه‌های شهری از جمله خاک‌برداری‌های زیرگذر ۹ دی از طریق همین ماشین‌آلات تعمیر شده انجام و چندین میلیارد تومان در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی شد.

وی با بیان اینکه انجام خاک‌برداری‌های کنارگذر شیخ‌آباد نیز با همکاری سازمان‌های مدیریت پسماند و عمران انجام شد، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج حدود ۱۹ میلیارد تومان بدهی داشت و در بعضی موارد برای پرداخت حقوق کارکنان از ستاد مرکز کمک می‌گرفت که با تلاش کارکنان سازمان، با تکیه بر درآمد خود سازمان و همکاری معاونت مالی اقتصادی نه تنها بخش اعظمی از بدهی‌ها پرداخت شده است، بلکه حقوق کارکنان را خودمان پرداخت می‌کنیم و از مناطق ده‌گانه نیز مطالبات قابل توجهی داریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: کارخانه کمپوست در اختیار پیمانکار بود و این امر سبب توقف بازیافت و تحمیل ضرر زیادی برای شهرداری شد، اما با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری مرکز و مدیرکل دادگستری استان و معاونت قضائی، رأی قضائی به نفع شهرداری صادر و پیمانکار ضمن خلع ید، محکوم به تخلیه فوری کارخانه شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: کارخانه کمپوست به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و با درآمدزایی از این بخش به اندوخته‌های مدیریت شهری افزوده می‌شود تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم.

وی افزود: با حدود سه هزار مطب و مرکز درمانی قرارداد منعقد کردیم و زباله‌های عفونی این بخش را به‌رغم آنکه بر اساس قانون مدیریت پسماند برعهده شهرداری نیست، جمع‌آوری می‌کنیم.

خسروی با بیان اینکه اپلیکیشن حوزه تفکیک پسماند نیز به‌روزرسانی می‌شود و شهروندان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن پسماندهای تفکیک شده منازل را به پیمانکار تحویل دهند و در ازای آن هزینه یا کالایی را دریافت کنند، تصریح کرد: کارواشی مجهز در منطقه چهار متعلق به سازمان پسماند با مبلغی کم و در حدود اجاره ماهانه ۴۰ میلیون تومان در اختیار یک پیمانکار قرار گرفته بود که با پیگیری از طریق مراجع قضائی حکم به خلع ید داده شد و در حال حاضر درآمد این حوزه پایدار برای شهرداری به ماهانه ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: در این مدت بخش زیادی از حجم شیرابه‌های حلقه‌دره را خشک کرده‌ایم که سال‌ها مرکز دفن را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده بود و برای اولین بار در کشور با بهره‌گیری از یک روش مناسب توانستیم این معضل را برطرف کنیم؛ البته با استفاده از تکنولوژی نوین و با رصد موقعیت مکانی ماشین‌آلات پسماند، از رفت و آمد خارج از وظیفه آن‌ها در زمان‌های مختلف جلوگیری شد و این امر توانست در کنار افزایش تعداد تجهیزات مشغول به کار، مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: در صدد هستیم ماشین‌آلات جدید و به‌روزتری را خریداری می‌کنیم تا بتوانیم در مواقع بحرانی مانند بارش شدید باران و برف، خدمت‌رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 600875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.