مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال دقایقی پیش در سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بامداد امروز حواشی متفاوتی حول برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شکل گرفت. ابتدا مجمع اشاره شده لغو و به زمان دیگری موکول شد. اما ساعاتی پس از آن و با تصمیم هیئت رئیسه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال طبق روال گذشته برگزار می‌شود. در ادامه روایت خبرنگار ایمنا را از آخرین تحولات این مجمع می‌خوانید:

*حسن کامرانی فرد دبیر کل فدراسیون فوتبال بدون آنکه با اصحاب رسانه گفت‌وگویی داشته باشد به عنوان اولین فرد وارد سالن همایش‌های صدا و سیما شد.

*مهدی تاج در هنگام ورود به سالن برگزاری مجمع در گفتگوی کوتاه با خبرنگاران در مورد لغو و برگزاری مجدد مجمع گفت: در چهارده سال حضورم در فدراسیون فوتبال چنین چیزی را ندیده بودم.

*خداداد افشاریان در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی بامداد امروز گفت: مهم این بود که ساعت ۹ انتخابات برگزار می‌شود. شب گذشته دبیرکل محترم براساس تحلیل‌های خودشان تصمیم گرفتند انتخابات را لغو کنند اما خروجی جلسه مفصل هیئت رئیسه این بود که انتخابات برگزار شود

*مهدی تاج به همراه منصور قنبرزاده وارد محل برگزاری مجمع انتخاباتی شدند. در ادامه تصاویری از حضور تاج و نبی در محل مجمع فدراسیون را مشاهده می‌کنید:

*نماینده AFC وارد محل برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال شد.

*مهدی تاج و میرشاد ماجدی دو کاندید انتخاب کرسی ریاست پیش از ورود به محل برگزاری مجمع با یکدیگر خوش و بش داشتند.

*در بدو ورود علی طاهری، رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان، مهدی تاج به استقبال او رفت.

*تمامی نمایندگان اصفهان در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به جز محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان در کنار هم وارد سالن شدند. علی احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و علی طاهری رئیس هیئت فوتبال اصفهان در این جمع بودند.

*رسول خطیبی حین ورود به مجمع در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص لغو و برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون گفت: چیزی ندارم که بگویم!

*علی فتح الله زاده گزینه نائب رئیسی عزیزالله محمدی پیش از ورود به سال مجمع دقایقی را با محمدی به گفت‌وگو پرداخت.

*مهدی شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان نیز وارد سالن مجمع شد. وی پیش از ورود با اصحاب رسانه به گفت‌وگو پرداخت.

*شهیدی، رئیس کل حراست وزارت ورزش و جوانان به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه آیا حضورش در فدراسیون فوتبال به اتفاقات شب گذشته فوتبال ایران مربوط می‌شد، پاسخ نداد.

* فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان که برای حضور در مجمع در محل برگزاری انتخابات حاضر شده بود، رای خودش را مستقل دانست.

*صفحه رسمی فدراسیون فوتبال در اینستاگرام مراسم را به طور زنده پوشش می‌دهد.

*پولادگر، معاونت قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه این اتفاقات شب گذشته فدراسیون به نفع فوتبال است، گفت: نه! قطعاً و یقیناً بهترین اتفاق بدون درنظر گرفتن نتیجه، برگزاری انتخابات است. او همچنین در مورد اطلاع وزارت از این اتفاقات گفت: من هم صبح فهمیدم!

*حسین باجیوند، رئیس هیات فوتبال استان قزوین، گلایه‌های بسیار شدیدی نسبت به اتفاقات شب گذشته مطرح کرد و گفت شاید این تصمیمات مدیریت شده بوده تا مجمع به حدنصاب دو سوم نرسد تا به هدف‌شان برسند.

*با اعلام مسئولان برگزاری، مجمع انتخاباتی که قرار بود ساعت ۹ آغاز شود، دقایقی دیگر شروع خواهد شد.

*براتی در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص لغو دیشب مجمع گفت: تصمیم شخصی بوده که کامرانی فر گرفته است، به خود او مراجعه کنید. هیچ مبنای قانونی نداشت و مستندی ارائه نکردند. کامرانی فر هیچ چیز مکتوبی برای ارائه نداشت و حتی اظهارات شفاهی این فرد هم پراکنده گویی بود. از دیشب تا الان تلاش کردیم انتخابات برگزار شود تا فوتبال ما تعلیق نشود!

*احسان اصولی، سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با شبکه خبر گفت: لغو شبانه انتخابات فدراسیون فوتبال با تصمیم شخصی دبیر کل انجام شد در حالی که طبق اساسنامه، او این اجازه را ندارد.

*با نشستن اعضای مجمع بر سر صندلی‌های خودشان به نظر می‌رسد تا دقایقی دیگر مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به صورت رسمی آغاز شود.

*مصطفی آجرلو، احسان حاج صفی، رضا درویش نفراتی هستند که هنوز وارد سالن مجمع نشده‌اند.

*در ابتدای مراسم حسن کامرانی فر ضمن خیرمقدم به حضار گفت: نامه‌هایی به دست فدراسیون رسید که تا ساعت ۲۲:۳۰ آمد و بدون پاسخ ماند. همچنان معتقدم یکسری موارد اساسنامه رعایت نشده اما هیات رییسه اعلام کردند که باید مجمع برگزار شود. من به احترام شما آمده‌ام و ما هم مطرح کردیم موارد را و در آیندگان مواردی که پیش خواهد آمد پاسخگو خواهند بود. اگر صلاح می‌دانید دستور جلسه مجمع را اعلام کنیم و کمیته بدوی هم رای گیری را آغاز می‌کند و من هم از حضور شما مرخص می‌شوم.

*محمد پولادگر معاون وزیر ورزش که امروز در مجمع انتخاباتی حاضر شده اعلام کرد به دلیل حضور حمید سجادی در جلسات دولت به دلیل هفته دولت و حضور وزرا نزد مقام معظم رهبری به جای وزیر در این جلسه حاضر شده است. وی در صحبت‌هایش از میرشاد ماجدی برای اداره فدراسیون در مدت سرپرستی و حسن کامرانی‌فر برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در موعد مقرر تشکر کرد.

*میرشاد ماجدی پس از صحبت‌های پولادگر گفت: تنها تشکر می‌کنم در مجمعی که یکی از بالا ترینمجامع ورزشی در کشور است حضور به هم رساندید. برای آنکه حق کاندیدا ضایع نشود فقط بابت تشکر و خوش آمد گویی خدمت رسیدم و به صندلی خودم در محل نامزدی بر می‌گردم تا رعایت اصول برابری انجام شده باشد.

*احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال که برای حضور در انتخابات از یونان راهی تهران شده، همینک وارد سالن برگزاری مجمع شد.

*درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم وارد سالن محل برگزاری مجمع شد.

*فلاحتی، رئیس کمیته بدوی درخصوص برگزاری مجمع گفت باید از نهادهای نظارتی تشکر ویژه کنم که نجیبانه کنارمان بودند و اجازه ندادند اتفاق ناگواری بیفتد. ای کاش آخرشب گذشته وقتی چهره ناراحت کامرانی‌فر را دیدم همان جا صحبت می‌کردیم تا خیلی مسائل حل شود ولی خدا رو شکر بخیر گذشت.

*پس از صحبت‌های فلاحتی دستورکار مجمع ابتدا با انتخاب ریاست فدراسیون پیگیری می‌شود.

*حسن کامرانی‌فر صورت‌جلسه مجمع را به رای گذاشت که با رای اکثریت تصویب شد.

*روند رای‌گیری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به صورت رسمی با رای رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس آغاز شد.‌

*مصطفی آجرلو هنوز غایب مهم مجمع انتخاباتی فدراسیون است.

* ناظر انتخابات فدراسیون به اعضای مجمع هنگام رأی دادن حاج صفی تأکید کرد: برگه‌های رأی را به دقت «تا» کنید که رأی شما مخفی بماند!

*در خلال روند رای گیری محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان و احسان حاج صفی برخورد گرمی با یکدیگر داشتند و دقایقی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

*مدیران عامل باشگاه‌ها و روسای هیئت‌های استانی در حال حاضر مشغول انداختن آرای خودشان برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال در صندوق آرا هستند.

*حسن کامرانی‌فر قصد داشت مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال را ترک کند اما پس از اینکه دید خبرنگاران زیادی در مقابل در خروجی سالن حاضرند، از تصمیمش صرف‌نظر کرد.

*احسان حاج صفی به دلیل پرواز یونان رای خود را خیلی زود به سبد آرا انداخت و در هنگام خروج با اصحاب رسانه مواجه شد که در رابطه با اختلافات تیم ملی، اظهار کرد: اصلاً اختلافی در تیم ملی وجود ندارد، یکسری از آقایان شیطنت کردند و این حواشی ایجاد شد.

*با پایان اخذ رای از روسای هیات‌های فوتبال استانی، نوبت به نماینده‌های بخش‌های مختلف فوتبال و تیم‌های ملی رسیده است.

*موعود بنیادی‌فر به عنوان نماینده داوران در جلسه مجمع حاضر است.

*تا این لحظه ۸۱ نفر از ۸۷ عضو مجمع انتخاباتی در رای‌گیری شرکت کردند.

*پس از پایان رای گیری ۸۱ رای به سبد آرا انداخته شده و روند شمارش آرا شروع شد.

*علی طاهری، رئیس فعلی هیئت فوتبال استان اصفهان که از چهره‌های شناخته شده مدیریت فوتسالی به شمار می‌رود، با مهدی شمسایی دیدار گرمی داشت. گفته می‌شود در صورت پیروزی مهدی تاج، طاهری یکی از گزینه ریاست بر کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال خواهد بود.

*مهدی تاج با کسب ۵۱ رای از ۸۱ رای مخوذه برای دوسال سکاندار فدراسیون فوتبال شد.

*مهدی تاج پس از انتخاب به عنوان ریاست فدراسیون گفت: از مجمع درخواست دارم به نواب پیشنهادی ام رای دهند تا روند فعالیت‌های فدراسیون بهتر انجام شود.

*حسن کامرانی‌فر در اعتراض به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و با پایبندی روی مواضع خودش در میانه انتخابات، مجمع را ترک کرد تا کمیته بدوی روند برگزاری انتخابات را در دست بگیرد.

* افراد دارای حق رای، بعد از پایان فرآیند اخذ رای مربوط به نایب‌رئیسی اول برای مهدی محمد نبی، اکنون در حال ثبت آرای خود در مورد نایب‌رئیس دوم، منصور قنبرزاده هستند.

*رحیم زارع، رئیس کمیته فوتبال مجلس در ویژه‌برنامه پخش زنده مجمع گفت که مهدی تاج در هفته گذشته به او گفته حتماً سرمربی تیم ملی را برای ایجاد انسجام در تیم تغییر می‌دهد و کی‌روش، برانکو و امیر قلعه‌نویی گزینه‌های او خواهند بود.

*با پایان فرآیند اخذ رای‌گیری برای نواب‌رئیس، روند شمارش آرا آغاز شد.

*مهدی نبی و منصور قنبرزاده به ترتیب با کسب ۶۴ و ۵۲ رای اعتماد مجمع انتخاباتی را بدست آوردند و به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم مهدی تاج برگزیده شدند.

*محمد رجائیان که به عنوان مدیرعامل باشگاه اراک در انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شرکت کرده بود، با احترام به سایر کاندیداها از شرکت در این انتخابات استعفا کرد.

*میرشاد ماجدی پس از پایان رای‌گیری و قبول شکست در انتخابات، به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در کنار سایر اعضای این هیات نشست.

*در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و پس از انتخاب تاج به عنوان رئیس مهدی شمسایی از هدایت تیم ملی فوتسال کناره گیری کرد.

* آجورلو: امیدوارم تاج در اولین گام مشکلات تیم ملی را حل کند.

*میرشاد ماجدی در حاشیه مجمع و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تا زمانی که من در فدراسیون هستم نظرم روی اسکوچیچ است و امضای من پای قرارداد مربی جدید نخواهد بود. فکر می‌کردم بیشتر از ۲۵ رای بیاورم. فدراسیون را با عدد قبل توجهی به آقای تاج تحویل دادم، ضمن اینکه بنده اصلاً در جریان اتفاقات دیشب نبودم. اسکوچیچ وقتی کسی جرات نداشت هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، این تیم را به جام جهانی رساند. نباید منتظر باشیم که هرکسی که حاضری خور است به تیم ملی بیاید. هیچ آدم عاقلی در این مقطع دست به تغییر سرمربی نمی‌زند! همچنین ماجدی بار دیگر اعلام کرد پای قرارداد هیچ سرمربی جدید "خارجی"‌ای را امضا نخواهد کرد.

*رای‌گیری به منظور انتخاب عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده باشگاه‌های فوتبال رو به پایان است.

*روند اخذ رای‌گیری انتخاب نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه به پایان رسید و فرآیند شمارش آرا آغاز شد.

*محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با کسب ۲۶ رای از مجموع آرای ماخوذه به عنوان نماینده باشگاه‌ها و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

*محمدجواد پاینده مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز از سمت خود استعفا کرد.

*مهدی تاج در مورد تغییر در کادرفنی و استعفای کامرانی‌فر از سمت دبیرکلی به سوال خبرنگاران پاسخ نداد. وی در خصوص حضور علی خطیر در سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال ابراز بی‌اطلاعی کرد.

کد خبر 600842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.